Obiteljska poduzeća u Hrvatskoj manje su optimistična u pogledu perspektive svojih tvrtki u odnosu na one europske, pa tako u odnosu na europske obiteljske tvrtke domaće očekuju veći rast režijskih troškova i veći pad profitabilnosti, zatim, očekuju teži pristup financiranju, manji broj njih planira napraviti investicijski plan, a njih trećina u odnosu na europske tvrtke postavilo je na upravljačke pozicije osobu koja nije član obitelji.
Pokazalo je to istraživanje Europskog barometra obiteljskih poduzeća i konzultantsko revizorske tvrtke KPMG. U istraživanju su sudjelovala 1400 ispitanika – obiteljskih tvrtki, iz 25 zemalja, oko njih 50 iz Hrvatske se je odazvalo na anketu, među kojima primjerice Feroterm, TIM Kabel i Orbico, a veći dio je ipak odlučio ostati anoniman.
Glavne razlike koje se uočavaju između domaćih i stranih obiteljskih tvrtki, komentiraju u KPMG-u je razlika u pristupu financiranja, postavljanju menadžmenta i korporativnom upravljanju. Vani su širi aspekti financiranja, poput private equity fondova koji ulažu u obiteljske tvrtke, dok je kod nas to tržište tek u začetku. Pa je stoga istraživanje pokazalo da 85 posto ispitanika u europskim zemljama nije imalo problema s financiranjem, a kod nas tek 41 posto u posljednjih šest mjeseci.
Istraživanje je nadalje pokazalo da domaće tvrtke manje vode brigu za talente, njih 16 posto ispitanika smatra to ključem uspjeha, dok u obiteljskim tvrtkama u ostalim zemljama u Europi njih dvostruko više zabrinuto je oko sposobnosti zapošljavanja i zadržavanja kvalitetnog kadra. U domaćim obiteljskim tvrtkama tek njih 22 posto ispitanika ima direktora koji nije član obitelji, dok vani to ima njih 76 posto. Nadalje, polovica domaćih ispitanika smatra da bi doprinos rastu bile niže porezne stope, a u Europi poticaj rastu to vidi 23 posto ispitanika.
>>Orbico za 40 milijuna eura preuzima poljski Distribev
>>Revizor KPMG Croatia ispitat će poslovanje Đure Đaković Holdinga