Američka društvena mreža Facebook objavila je u srijedu da će ubuduće prijavljivati dio prihoda od oglašavanja u zemljama u kojima ih i ostvaruju a ne isključivo u Irskoj, međunarodnom sjedištu kompanije.
Iz američke kompanije ističu da ih je na taj potez potaknuo pritisak vlada i političara da budu transparentniji pri objave prihoda ostvarenih u njihovoj zemlji.
"Pojednostavljeno rečeno, to znači da se prihodi od oglašavanja koje podupiru naši lokalni timovi više neće knjižiti u našem međunarodnom sjedištu u Dublinu, već će ih knjižiti naša podružnica u određenoj zemlji", pojašnjava financijski direktor Facebooka Dave Wehner u priopćenju objavljenom u utorak.
Promjene u prijavi poreza bit će provedene do sredine 2019. godine u zemljama u kojima Facebook ima ured za podršku oglašivačima, najavljuje Wehner.
Kod tradicionalnih gospodarskih aktivnosti porezi na dobit temelje se na načelu "trajnog poslovnog nastana" odnosno registracije na trgovačkom sudu određene zemlje.
Uvjet je oporezivanja fizička prisutnost kompanije u određenoj zemlji dok digitalne kompanije mogu same birati iz koje će zemlje nuditi svoje usluge putem Interneta. Irska pritom nudi Facebooku brojne porezne pogodnosti.
Tako je Facebook 2015. godine platio minimalne poreze na prihode od oglašavanja u Francuskoj i Njemačkoj dok su u Irskoj oni iznosili gotovo 7,9 milijardi eura, i to unatoč manjem broju korisničkih računa u toj zemlji.
Pogledajte i što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti: