Na autocestama u nadležnosti Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka - Zagreb (ARZ) u 2019. godini je zabilježen promet 61,56 milijuna vozila te je po prvi put u povijesti naplaćena cestarina u iznosu većem od 3 milijarde kuna, izvijestili su u četvrtak iz HAC-a temeljem privremenih podataka.
Prema prvim privremenim podacima za 2019. godinu, na svim autocestama u nadležnosti HAC-a i ARZ-a je zabilježen promet od 61.565.203 vozila i ukupno naplaćena cestarina u iznosu od 3,004 milijarde kuna. Ovo je prvi put u povijesti da je iznos naplaćene cestarine prešao brojku od 3 milijarde, navodi se u priopćenju HAC-a.
Ističu i da je u 2019. u odnosu na 2018. iznos naplaćene cestarine veći za 4,3 posto, a prometa za 5 posto.
Iz HAC-a izdvajaju i da je u financijskom smislu najznačajniji prihod u 2019. ostvaren na autocesti A3 (Bregana-Zagreb-Lipovac), u iznosu od gotovo milijardu kuna, odnosno 992 milijuna kuna.
Pojedinačno po mjesecima, najznačajniji je kolovoz, kada je naplaćena cestarina u iznosu od 475 milijuna kuna.
Udio bezgotovinskog plaćanja (ENC i kreditne kartice) u 2019. veći od 60 posto.
Iz HAC-a ističu kako je u prošloj godini u odnosu na 2018. zabilježen porast prometa i izvan glavne turističke sezone. "Hrvatska je izrazito turistička destinacija te iz tog razloga nije za očekivati da promet bude istog intenziteta tijekom cijele godine. Na temelju podataka za 2019. i u godini pred nama očekuje se daljnji rast prometa i prihoda", navodi se u priopćenju.
Premda je mreža autocesta u Hrvatskoj najvećim dijelom izgrađena, iz HAC-a naglašavaju da su aktivnosti usmjerene na nastavak izgradnje koridora 5.c i novih dionica, poput obilaznice Novog Vinodolskog, te ulaganja u pojačano održavanje cestovne infrastrukture i unaprjeđenje sigurnosnih standarda za što će tvrtka ove godine uložiti nešto više od 600 milijuna kuna.
Nastavlja se i rad na projektu novog sustava naplate cestarine kojim će Hrvatska, ističu iz HAC-a, dobiti sustav koji će se temeljiti na kombinaciji dviju suvremenih i provjerenih tehnologija - naplati putem unaprijeđene verzije ENC uređaja ugrađenog u vozilo (DSRC) i automatskog sustava očitavanja registarskih oznaka (ALPR).
Time će se, kako se navodi, znatno povećati protočnost i smanjiti štetne emisije uzrokovane zastojima, jer dok ručna naplata cestarine ima kapacitet oko 200 vozila po satu, novi sustav omogućuje prolaz i do 3.000 vozila.
"Istovremeno, u sklopu reforme cestovnog sektora RH, u HAC-u se provodi proces restrukturiranja i modernizacije poslovanja koji je do sada rezultirao smanjenjem operativnih troškova i daljnjim smanjenjem broja radnika kako bi tvrtka do sredine 2030. u potpunosti otplatila cestarski dug nastao u vrijeme pojačane izgradnje autocesta", zaključuje se u priopćenju.
Najšokantnije i najzabavnije snimke 2019.: Prizori s Visa posebno su vas ostavili u čudu
Gotovo milijarda kuna (skoro trećina), prema opljačkanoj u privatizaciji, razorenoj u ratu, praznoj Slavoniji ?!?! A da malo smanjite cijenu za ulagače u taj prostor ? Razumijem da je to tranzitna ruta prema Srbiji i dalje Turskoj, ali čisto memeee zanima jel' HAC daje neke povlastice za ulagače u taj prostor koji se enormnom brzinom prazni. Ili za autoprijevoznike koji rijetko mogu popuniti autobus jer je sve manje i manje ljudi.