U sklopu pomoći tvrtkama u internacionalizaciji poslovanja HGK je uveo novu uslugu Poduzetnik – izvoznik, a koja je u samo mjesec dana postala najtraženija komorska usluga. Usluga omogućava individualni pristup tvrtkama kojima treba konkretna potreba ili zahtjev.
– Cilj je promptno odgovoriti na zahtjeve izvoznika i kreirati nove oblike potpore na tržištima koja tvrtke ocjenjuju interesantnima te definirati strateški važna tržišta za članice HGK, tj. ona s procijenjenim najvećim potencijalom za plasmane i angažman hrvatskih tvrtki – kazala je pomoćnica direktora Sektora za međunarodne odnose HGK Silva Stipić - Kobali.
Primjerice, HGK omogućava predlaganje potencijalnih inozemnih partnera, informacije i analitički prikazi gospodarsko-političke situacije na pojedinim inozemnim tržištima, informacije o inozemnim javnim nabavnim natječajima (tenderi), organiziranje B2B razgovora s potencijalnim inozemnim partnerima, umrežavanje hrvatskih tvrtki na ciljanom tržištu, educiranje o mogućnostima financiranja iz EU fondova, poslovanju na pojedinim inozemnim tržištima, promjenama u vanjskotrgovinskom poslovanju… U mjesec dana od kada usluga postoji, odgovoreno je na preko 150 individualnih zahtjeva domaćih tvrtki, a proslijeđeni su prijedlozi na više od 45.000 potencijalnih inozemnih partnera s kontakt podacima, iz više od 40 zemalja.
Prema analizi koju je napravio HGK, za razliku od prije četiri godine, kada su naši izvoznici najveću šansu vidjeli na tradicionalnim tržištima poput Njemačke, Austrije i Italije i zemljama bivše Jugoslavije, danas se više orijentiraju na tržišta EU. Istraživanje je nadalje pokazalo da su veće tvrtke u prosjeku više zainteresirane za inozemna tržišta nego male, da su veće tvrtke podjednako zainteresirane za zemlje okruženja i udaljenije zemlje poput Rusije i Poljske, a manje uglavnom na zemlje okruženja i tradicionalna tržišta poput Njemačke, Austrije, Italije... (Njemačka, Austrija, Italija). Potpredsjednik HGK za međunarodne poslove Domajoj Juričić kazao je kako brine činjenica da se mali teže odlučuju na izlaz na nova tržišta, čemu je možda razlog i nedovoljan broj poticajnih programa. Još je 2011. godine Eurochamber ukazao na problem sporog izlaska na nova tržišta, a kod nas se to događa još sporije nego u ostalim zemljama.
- Nadamo se oporavku izvoza, ako se ne dogode veći potresi, poput valutnog. To je primjerice bio velik problem izvoznicima u Ukrajini, gdje su poslovi zbog rasta tečaja propali – rekao je Juričić. Izrazio je i potrebu veće uloge gospodarske diplomacije, gdje bi Komora morala zauzeti veću ulogu. Naime, diplomate ne mogu obavljati komercijalne usluge, a HGK da, čemu svjedoči najsvježiji primjer direktnih ugovaranja poslova koje je obavio njihov predstavnik u Moskvi, rekao je, no ne i otkrio o kojim je poslovima riječ. Uskoro će u naime u posjet Moskvi ići gospodarska delegacija iz Hrvatske, kada će se i obznaniti postignuti poslovi.
>> HGK očekuje blagi rast potrošnje i industrijske proizvodnje u 2015.