Talijanska grupacija Palumbo stekla je 40,52 posto dionica brodogradilišta Viktor Lenac zbog čega je za nju nastala obveza objavljivanja ponude za preuzimanje te hrvatske tvrtke. Po podacima iz te objave, Palumbo Group drži 3.067.289 dionica ili 18,24 posto, a tvrtka P&L Shiprepair Holding Limited s Malte, a koja je također u vlasništvu obitelji Palumbo posjeduje 3.745.572 dionice ili 22,28 posto dionica Lenca.
Palumbo group svoje dionice stekao je kupnjom na uređenom tržištu, a P&L temeljem ugovora sa zadarskom Tankerskom plovidbom. Prije nego što je Palumbo stekao dionice Lenca većinski vlasnici bili su Uljanik i Tankerska plovidba. Palumbo Group je inače bio zainteresiran da postane strateški partner Uljanika u koji je u međuvremenu ušla tvrtka Kermas energija Danka Končara.
Stolarska radionica
Sjedište Palumbo Groupa je u Napulju, a radi se o obiteljskoj tvrtki s tradicijom dugom 51 godinu. Njezini dioničari su Antonio Palumbo, koji drži 57,5 posto dionica te njegova supruga Anna Antonietta D’ausilio, koja u vlasništvu ima 42,5 posto dionica grupacije. Dioničari tvrtke P&L su pak njihovi sinovi Giuseppe i Raffaele Palumbo, koji imaju po 50 posto udjela. Tvrtku je pak utemeljio Antonijev otac Salvatore i to kao malu stolarsku i metalsku radionicu koja je bila dobavljač za lokalnu brodograđevnu industriju. U 80-im godinama glavna djelatnost tvrtke postao je popravak i održavanje trupova brodova. U Palumbu kažu da danas predstavljaju najveću mrežu za opremanje i popravak brodova na Mediteranu, ali i šire.
Glavne djelatnosti grupacije su brodogradnja, izgradnja jahti po narudžbi i jedinstvenim mogućnostima popravka. Palumbo Group ima mrežu od osam brodogradilišta u Sredozemlju i jedno na Atlantskom oceanu, dva nova gradilišta, 14 pristaništa, od kojih jedno predstavlja drugo najveće pristanište u Europi te nudi široku paletu specijaliziranih usluga za bilo koju vrstu plovila i jahti, naveli su iz Palumba u objavi za preuzimanje Lenca.
Američka mornarica
Palumbo ima dva brodogradilišta na Malti te po jedno u Messini, Napulju, Anconi, Savoni, Marseilleu te na Tenerifima. U zadnjih pet godina grupacija je isporučila 1737 brodova te obnovili 341 jahtu. U grupaciji radi više od 900 ljudi, a zapošljava više od 100 inženjera i konstruktora.
Brodogradilište Viktor Lenac, pak osnovano je 1896. godine, i jedno je od najvećih brodogradilišta u djelatnosti remonta, preinaka i offshorea na Sredozemlju.
Tvrtka je lani ostvarila ukupni poslovni prihod od 514,5 milijuna kuna, uz operativnu dobit nakon amortizacije od 53,9 milijuna kuna. Predstavljajući poslovne rezultate za 2017., iz Lenca su poručili da ostvarena neto dobit u visini 36,5 milijuna kuna, uz neto profitnu maržu od 7,1 posto govori da je operativna učinkovitost proizvodnog sustava podignuta na višu razinu, prvenstveno u smislu boljeg upravljanja troškovima.
Lenac, među ostalim, ima zajednički projekt s Američkom ratnom mornaricom oko godišnjeg remonta njezinih brodova.