Hoteli i hotelska naselja čine samo 16 posto smještajnih kapaciteta domaćeg turizma, a stvaraju trećinu svih noćenja i čak do 50 posto prihoda. Hotelske su kuće zaobiđene u donošenju ključnih odluka. – Hoteli ulaze u investicije na 20 i 30 godina, a porezna se politika mijenja preko noći.
Kompanije s investicijskim potencijalom od milijardu eura zapošljavaju 15.000 ljudi. Nije prirodno da nitko ne sjedne s nama kad se kroje nova porezna pravila, upozorio je Željko Kukurin iz Valamara na skupu Jutarnjeg lista Turizam – izazovi i perspektive.
To je samo jedan problem, za dugoročniji pristup nužno je riješiti i problem turističkog zemljišta. – Želimo zemljište pod tržišnim uvjetima da ga stavimo u funkciju, a ne samo da ga kosimo. Moramo graditi bazen od 300 umjesto od tisuću kvadrata, kaže Ronald Korotaj iz Istraturista Umag.
>> U Šibeniku grade prvi konvencijski centar na Jadranu