SAD i Njemačka imale su rekordnu blagdansku prodaju. Trgovci u SAD-u javili su da su u božićno vrijeme imali 600 milijardi dolara prometa, što je dva posto više u odnosu na lanjski Božić. Kada tome pribroje i novogodišnji šoping, Amerikanci očekuju da će uprihoditi rekordnih 705 milijardi dolara (534 milijarde eura).
Rekordne rezultate javljaju i Nijemci. Njihova je blagdanska potrošnja dosegnula 80 milijardi eura i 1,5 posto je veća u odnosu na lanjsku. Svaki Amerikanac u prosjeku je za blagdane potrošio 1680 eura, a Nijemac 980 eura. Hrvatski trgovci javili su da u mjesecu prosincu očekuju 1,46 milijardi eura prihoda što je na razini lanjske potrošnje.
Hrvati konzervativni
Dakle, svaki Hrvat u prosjeku je potrošio 340 eura u mjesecu blagdana i darivanja, što je pet puta manje od Amerikanca i gotovo tri puta manje od prosječnog Nijemca.
Ove godine u svijetu zabilježen je novi trend - kupovina preko interneta, koja sustiže klasičnu trgovinu. Čak je 45 posto Amerikanaca svoju blagdansku trgovinu obavilo preko interneta čime je ostvareno 240 milijardi eura prometa. U Njemačkoj je online prodaja uzela 38 posto trgovačkog kolača (30,4 milijardi eura). I u Velikoj Britaniji blagdanska internetska prodaja iznosi 45 posto. Kupovina preko interneta i pametnih telefona sve je privlačnija potrošačima, a pametni telefoni postali su najjači saveznici trgovaca u vrijeme blagdana, pokazuje „Godišnji pregled blagdanske potrošnje“, konzultantsko – revizorske kuće Deloitte u SAD-u.
Polovica anketiranih potrošača posjeduje vlastite pametne telefone, od čega je čak 68 posto ispitanika reklo da će svoje telefone koristiti za blagdansku kupovinu - za lociranje, uspoređivanje cijena i informiranje o proizvodu.
– Vlasnici pametnih telefona u SAD-u, mogli bi se pokazati izrazito dragocjenima trgovcima ove sezone, s druge strane, u Hrvatskoj, unatoč visokoj penetraciji pametnih telefona, još uvijek ne možemo očekivati takav razvoj situacije. Dok će očekivana blagdanska potrošnja ove skupine potrošača u SAD-u prema predviđanjima Deloittea iznositi 36 milijardi dolara, odnosno 5,1 posto ukupne blagdanske kupovine u trgovinama, u Hrvatskoj će taj udio biti zanemariv, ponajviše zbog toga što je potrošačima u našoj zemlji ovakav način kupovine još novitet – komentirao je Luka Baranović, menadžer u Deloitteovom Odjelu poslovnog savjetovanja.
Božić uz računalo
Samo na Badnjak u V. Britaniji ostvaren je promet od 1,72 milijarde funti, a trgovalo se i na Božić, putem interneta. Na Božić je u V. Britaniji na internet prodaji potrošeno 377,5 milijuna eura, 32 posto više nego lani. Dan poslije Božića 26. prosinca, “Boxing Day”, u Britaniji je predviđen za rasprodaje pa su dućani jučer ostvarili 3,7 milijardi euraprometa. Stampedo na trgovine razljutio je poglavare Engleske crkve. Nekadašnji nadbiskup lord Kerry podsjetio je da je Božić vrijeme za obitelj i prijatelje.
– Ovaj dan je dragocjen, a danas smo u opasnosti da tehnika preuzme naše živote, a mi nemamo kontrolu nad njom – poručio je lord Kerry.
>>Na blagdanski šoping spiskat ćemo 11 milijardi kuna
Ljudi dobiju Bozicnicu u 11 ili 12 Mjesecu i onda to potrose na obnavljanju el ektronskih uredjaja( Tv i slicno) ili kucanskih aparata a ostalo za Bozicne darove . I to bi moglo biti po obitelji oko 1000 ,€. Mislim naravno na Njemacku Austriju , SAD i druge jace drzave.