Gotovo da i nema ljubitelja sporta na svijetu koji ne zna kome pripada
dres s crvenim kockicama. I u najsiromašnijim zemljama
Afrike djeca nose hrvatske dresove.
Na Mundijalu u Njemačkoj 2006. kockasti dres vatrenih bio je, uz
brazilski, najtraženija roba među neutralnim navijačima.
Po omjeru prodanih dresova nogometne reprezentacije i ukupnog broja
stanovništva Hrvatska je treća zemlja u svijetu. Dres
nacionalne vrste postao je brand u svijetu i nema sumnje da će Nike i
ove godine dobro zaraditi na njegovoj prodaji tijekom EURO-a 2008. Nike
je 2006. prodao 110 tisuća dijelova nogometne opreme, od čega 90 tisuća
dresova, zaradivši 2,4 milijuna dolara.
Osim Nikea, velik profit od nogometa očekuje i pivarska industrija jer
su hrvatski navijači poznati pivopije.
Za svjetskog nogometnog prvenstva u Njemačkoj sedam hrvatskih pivovara
proizvelo je 40 tisuća hektolitara piva više nego u lipnju
2005. godine. Ukupan prihod pivarske industrije iznosio je 425 milijuna
kuna, deset posto više nego godinu dana prije, kada nije
bilo sportskog spektakla. Računa se da će Hrvatski nogometni savez od
prvenstva zaraditi od sedam do 10 milijuna eura.
Ove godine prihodi u gospodarstvu zbog sporta će biti još
veći jer nedugo nakon Europskog prvenstva u nogometu počinje uvjerljivo
najmasovniji sportski događaj – Ljetne olimpijske igre u
Pekingu.