Posao

Hrvatski konzorcij osigurao novac za autocestu Bar-Boljare?

cesta, auti
arhiva VL
08.04.2010.
u 07:16

Ako europske multilateralne organizacije neće dati jamstva, hoće kineska banka Exim. Krenuli smo u pregovore s njima i dobili načelnu suglasnost, tvrde u Konstruktoru.

Hrvatski konzorcij osigurao je iz komercijalnih izvora novac za gradnju autoceste Bar-Boljare i spreman je uključiti se u realizaciju, ako propadnu pregovori crnogorske Vlade i grčko-izraelskog Aktor-HCH, rekao je predstavnik splitskog Konstruktora Milorad Pustahija, a prenosi Radiotelevizija Crne Gore.

- Nismo odustali od tog posla, premda je ugovor raskinut, jer je cijena koju smo ponudili nedostižna za grčko-izraelski konzorcij. Ponuđena je cijena i nekolonijalna, što znači da smo iz nje izbacili ekstradobit - kazao je Pustahija na sastanku Hrvatskog poslovnog kluba u Crnoj Gori.

Nakon što je crnogorska vlada početkom ožujka raskinula koncesijski ugovor za gradnju autoceste, Pustahija je izjavio da hrvatski konzorcij nije "stajao skrštenih ruku", već su njegovi predstavnici u međuvremenu počeli pregovore s kineskom bankom Exim o osiguravanju jamstava, neophodnih za gradnju autoceste.

- Ako europske multilateralne organizacije neće dati jamstva, hoće kineska banka Exim. Krenuli smo u pregovore s njima i dobili načelnu suglasnost da su zainteresirani da nas prate, ako propadne posao s grčko-izraelskim konzorcijem - objasnio je.

Dodao i da je hrvatski konzorcij već sada osigurao novac za realizaciju tog projekta iz komercijalnih izvora.

Kineski veleposlanik u Podgorici Li Manchang potvrdio je da je banka Exim "u principu" spremna surađivati s hrvatskom kompanijom, ali da bi o detaljima trebalo razgovarati.

Crnogorski premijer Milo Đukanović kazao je da su razlozi zbog kojih hrvatski konzorcij nije uspio osigurati jamstva dominantno objektivni, jer danas i najrenomiraniji investitori imaju problem s bankarskim servisom svojih investicija.

- Hrvatskom konzorciju nije bilo lako zatvoriti neophodne pretpostavke, bez čega se nije moglo ući u realizaciju posla - rekao je Đukanović, koji smatra da je konzorcij trebao imati više inicijative prema europskim financijskim institucijama, prije svega Europskoj investicijskoj banci.

On je ocijenio i da bi pregovori s drugorangiranim na natječaju za gradnju autoceste, grčko-izraelskim konzorcijem Aktor-HCH, mogli biti uspješni i da bi se moglo ući u realizaciju projekta.

- Respektabilna je ozbiljnost kojom se prilazi pregovorima. Za sada se dosta dobro držimo zacrtane dinamike i imamo povoljne signale europskih institucija - rekao je Đukanović.

 

Ključne riječi

Komentara 6

Avatar Glina74
Glina74
09:03 12.04.2010.

Šta ima od toga Hrvatska država kada radi to Hrvatski konzorcij ugovori če biti takovi da Hrvatska država samo na gubitku kao do sada gdije je su Radić i koje kakove kompanije radile sa Hrvatskim novcom. Kineska banka daje Crnojoj Gori garanciju a Hrvadska država daje Kineskoj banci garanciju a Radić nosi novce u Berlin a mi plaćamo dugove sto je napravio Hrvatskoj državi

DU
Deleted user
10:48 08.04.2010.

informacija pustena da se jos malo ocjede IGH dionicari ____ Kad bi sad crnogorci uzeli posao od konstruktora sa garancijama od kineza, europa ih nebi pustila u UNIJU dok svi crnogorci ne pocnu hodat cetveronsoke i na celo si zalijepepe naljepnicu ja SAM RADIŠNI, KUKAVIČKI CRNOGORAC a mozda bi ih i gnjavili zato kaj slonovi u africi imaju klempave uši pa dok to ne rjese, nebi usli u eu. Ovakav tekst bez sankcija se moze napisat samo u Hrvatskoj!!!!

KA
kajinx
15:26 08.04.2010.

Dobro bi bilo da daju posao grčko-izraelskom konzorciju, pa da vide kako se vara i koliki račun bi bio na kraju.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije