Izvansudske nagodbe

HUO besplatno pomaže u sporu s osiguranjima i bankama u EU

Nives Grgurić
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
24.02.2014.
u 11:30

Nezadovoljstvo zbog obračuna kamate u banci, isplaćenih svota za osiguranja... građani više ne moraju rješavati sami

Priča o hrvatskim građanima koji su “nasjeli” na kreditne ponude nelegalnih “štedionica” iz Austrije i ostali bez krova nad glavom kad su im prevaranti aktivirali hipoteke nad nekretninom već mjesecima ledi krv u žilama. Taj slučaj iz kriminalne sfere ne može se smatrati uobičajenim financijskim sporom. No hrvatski građani tu i tamo imaju problema u financijskim poslovima i s “kulturnom” Europom. Nezadovoljstvo visinom isplaćenih osiguranih svota za osiguranja sklopljena u EU te Islandu, Lihtenštajnu i Norveškoj, obećanim prinosom fonda ili obračunom kamate u banci više ne moraju rješavati sami.

Nedavno je, naime, Centar za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje primljen u FIN-NET, mrežu nacionalnih institucija za izvansudsko rješavanje sporova, koju je EK osnovao 2001.

– U slučaju spora između građanina Hrvatske i davatelja usluga iz financijskog sektora neke druge zemlje, potrošač bi trebao svoju žalbu prvo uputiti financijskoj instituciji s kojom je poslovao, a ne uspije li riješiti problem, ima dvije opcije: obratiti se izravno instituciji za izvansudsko rješavanje sporova u toj zemlji ili Centru za mirenje HUO-a – objašnjava Nives Grgurić, tajnica HUO-ova Centra za mirenje. HUO-ov centar može pružiti podršku na brojne načine, no najvažnije je za hrvatske građane da je ta pomoć – besplatna.

Miritelji prvo prikupljaju informacije važne za žalbu, kako bi se mogla odrediti inozemna institucija za izvansudsko rješavanje spora, potrošača informiraju o jeziku na kojem će se obraditi žalba i donijeti odluka te troškovima i pristojbama u inozemstvu. Provjeravaju i je li odluka obvezujuća, koliko traje postupak koja su moguća ograničenja zakonodavstva.

– I troškovi inozemnih miritelja u FIN-NET mreži uglavnom su vrlo niski, a Centar za mirenje može im proslijediti pritužbu ili savjetovati potrošača kako da im se izravno obrati – kaže N. Grgurić.

Hrvoje Pauković, direktor HUO-a napominje da su danom pristupanja Hrvatske EU stupile na snagu odredbe Zakona o mirenju koje se odnose na mirenje u prekograničnim sporovima u građanskim i trgovačkim predmetima.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije