Prvi put u deset godina HŽ Infrastruktura raspolagat će s najmanje 630 milijuna kuna namijenjenih ulaganjima. Riječ je o kreditu koji će ta tvrtka podići na domaćem financijskom tržištu i za koji će raspisati javni natječaj.
Tim će se novcem ove godine početi s obnovom željezničkog mosta na Savi koji se bio urušio, na što će se potrošiti 210 milijuna kuna, a obnovit će se i pruga Križevci-Koprivnica (210 milijuna kuna) te Lokve-Drvenik (350 milijuna). Obnova potonjih dviju pruga iznimno je složen posao budući da je riječ o jednokolosiječnim prugama pa će se njihova rekonstrukcija odvijati bez zatvaranja prometa.
U HŽ Infrastrukturi kažu kako će se maksimalno pojačati održavanje svih pruga te se nadaju da će i novac ušteđen kroz postupke javne nabave preusmjeriti u još novih projekata. Ta je tvrtka ove godine imala proračun od 380 milijuna kuna, a hrvatskim je željeznicama prijeko potrebno pošteno ulaganje – od pruga do samih vlakova budući da se svako malo dogodi neka željeznička nesreća. Nakon najveće ljetos u Rudinama, kada je vlak iskočio iz tračnica jer je pruga nestručno premazana retardantom i kojoj je poginulo šestero ljudi, a na desetke ih je ranjeno, smijenjena je stara uprava, a novim je šefom imenovan Branimir Jerneić, bivši državni tajnik za željeznice. Ministar prometa Božidar Kalmeta željezničkim je sindikatima, kako bi ih odvratio od prosvjeda, nedavno pak obećao 35 novih lokomotiva.
Čini se da su za hrvatske željeznice, koje su u potpunosti bile zanemarene i u koje se godinama nije ulagalo što je priznao i sam ministar Kalmeta, možda ipak došli bolji dani što bi u prvom redu trebali osjetiti putnici koji biraju vlak kao prijevozno sredstvo.
Neka obnove prugu prema splitu,ali neka bude jednosmjerna. mogu je namazat s onom skliskom kemikalijom hehehe.