Do kraja godine trebala bi se izraditi studija za natječajnu dokumentaciju, a u prvom kvartalu iduće raspisati i natječaj za ulazak strateškog partnera u Zračnu luku Osijek. Poručio je to ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak koji je u Osijek stigao zajedno s indonezijskim ulagačima. Na taj bi način Osijek mogao postati logistički centar za ulazak indonezijske i azijske robe na tržište Europske unije i obrnuto, hrvatske na indonezijsko.
- O vrijednosti ukupnog ulaganja prerano je govoriti - odgovorio je na novinarski upit Vrdoljak te napomenuo kako “Hrvatska preko riječke luke te Osijeka ima najbrži, i za prijevoz roba najjeftiniji spoj Mediterana i Crnog mora”.
Najkraći put
- Željeli smo upoznati naše goste da najkraći i najjeftiniji put za dolazak na tržište jugoistočne i centralne Europe može biti kroz Rijeku, Osijek i izlazak na Dunav - objasnio je.
Napomenuo je, također, kako Hrvatska može ponuditi i mogućnost izgradnje rafinerija za preradu palminog ulja u kojemu je Indonezija najveći proizvođaču svijetu, ali i pomoći ulagačima u komunikaciji s Europskom komisijom i Europskim Parlamentom.
- Palmino ulje se u EU koristi za proizvodnju biodizela, pa nam je Hrvatska potrebna kao snažna logistička struktura, riječna, zračna i morska luka - rekao je Sumadi Kusumah, predsjednik Uprave Globar Putra International, indonezijske tvrtke koja se bavi prijevozom i distribucijom robe. Njihov je cilj pronaći način kako da Hrvatska postane “novi europski ulaz za indonezijske i azijske proizvode te logistički centar za plasman hrvatskih proizvoda na njihovo tržište”. Već su potpisali i sporazum o osnivanju joint venture kompanije s hrvatskim Orbicom. Zajedno s gradonačelnikom Ivicom Vrkićem Indonežani su obišli Zračnu luku Osijek, riječnu luku te Gospodarsku zonu u Nemetinu.
>>Traže se investitori za 7 projekata vrijednih gotovo 222 milijuna eura