Osim što smo vam odlučili predstaviti trgovačke marke kao dobru alternativu uobičajenim markama proizvoda, potrebno je predstaviti te iste trgovačke marke u cijelosti. Kako i kada su trgovačke marke nastale? Kada su došle u Hrvatsku? Saznajte u nastavku.
Trgovačke marke na svjetskim tržištima prisutne su već dugo, točnije od kraja 19 stoljeća. Tada ih je, prema dostupnim informacijama, ustanovio Jacob Brunn koji je u svojoj prodavaonici mješovitom robom u gradiću Springfield, u Sjedinjenim Američkim Državama, prodavao određene proizvode pod svojim obiteljskim imenom.
Razvoj trgovačkih maraka
Daljnji razvoj trgovačkih marki povezan je prije svega s razvojem trgovačkih lanaca. Tako je, primjerice, 1863. godine također u SAD-u zabilježen slučaj prodavanja kave Eight O'Clock koju je proizvodila maloprodajna trgovina Great Atlantic and Pacific Tea Company. Do kraja 19 stoljeća počela je i praksa da trgovci na veleprodaji kupuju proizvode na veliko te ih potom prodaju u označenim pakiranjima. Osim tih proizvoda, trgovci su u označenim pakiranjima prodavali i proizvode koje su sami proizveli, što se zapravo smatra začetkom trgovačkih marki.
Ostatak članka pročitajte na Pametnoj kuni.