BORBA DIVOVA

Kika odlazi sa Žitnjaka i iz Rijeke

Kika
Foto: Marko Prpić/Pixsell
1/3
05.06.2014.
u 16:39

Austrijska kompanija zatvara dva od četiri centra u Hrvatskoj, a u njih će se useliti Emmezeta

Skori dolazak Ikee i loše poslovanje razlog su što južnoafrička grupacija Steinhoff International, koja je u prosincu lanjske godine završila preuzimanje austrijske Kika-Leiner grupe, uskoro zatvara dva od četiri svoja centra Kike u Hrvatskoj. Slobodan Školnik, predsjednik uprave Conforame Italija te Emmezete u njezinu sastavu, potvrdio nam je da Kika uskoro zatvara svoju robnu kuću na zagrebačkom Žitnjaku, a u nju se useljava Emmezeta.

Prednosti diskontera

Kada točno, Školnik ne otkriva. Procijenjeno je da će diskonter Emmezeta, koji ima širi asortiman od Kike, od namještaja i opreme za dom do potrošačke elektronike i bijele tehnike, bolje parirati neposrednoj blizini Ikee koja se ovoga ljeta otvara u istočnom dijelu Zagreba pa Školnik najavljuje „borbu divova“.

Naime, francuski brend Conforama, koji je Steinhoff za 1,2 milijarde eura preuzeo 2011. godine, drugi je najveći maloprodajni lanac trgovina namještajem i opremom za dom u Europi.

Tvrtka Fliba u kojoj je objedinjeno poslovanje triju sadašnjih centara Emmezete u Hrvatskoj – Zagrebu, Osijeku i Splitu – lani je ostvarila 395,8 milijuna kuna prihoda i 11,1 milijun dobiti. Petogodišnja recesija Kiki pak godinu za godinom donosi gubitke. Dva centra u Zagrebu te po jedan u Slavonskom Brodu i Rijeci lani su ostvarila prihod od 253,2 milijuna kuna i neto gubitak od 56,3 milijuna kuna, što valja pripisati i lanjskom otvaranju novog centra Kike na Žitnjaku. Maloprodajnom brendu namještaja za kupce dubljeg džepa u Hrvatskoj zapravo je veći konkurent Lesnina kojoj su u 2012. prihodi rasli 14,5%, a u 2013. ostvarila je 0,5% manje prihode, 688,7 milijuna kuna te dobit od 20-ak milijuna kuna. “Rebrendiranje” Kike u Emmezetu dogodit će se tako i u Rijeci pa će Kika, za koju se još prije preuzimanja Steinhoffa, koji je najveći europski konkurent švedskoj Ikei, govorilo da se u potpuno povlači iz Hrvatske, spasti na svega dvije robne kuće, a Emmezeta će ih imati pet.

Prosječna plaća radnika lani je u Emmezeti iznosila 4621 kunu, a u Kiki 5384 kune, oko 1000 kuna manje nego godinu prije.

U situaciji kad na hrvatskom tržištu više nema prostora za rast, bit će interesantno vidjeti kome će Ikea, koja već u prvoj godini u nas planira utržiti 60 milijuna eura, taj novac uzeti. Drago Munjiza iz konzultantske kuće Jakov Viktor, kojemu su i te kako poznate prilike u hrvatskoj maloprodaji, kaže da je čitavo tržište “sve za kuću” u velikom padu od početka krize i ne samo u Hrvatskoj. U takvoj situaciju preslaguju se strategije i događaju spajanja ili povlačenja s tržišta u cijeloj Europi te bi za Emmezetu u Hrvatskoj bila bolja strategija da ne konkurira sama sebi te da maksimalno smanji troškove uz zadržavanje dobre pokrivenosti.

Redefiniranje tržišta

– U Hrvatskoj je Emmezeta dobro pokrivena i nema potrebe da se dalje širi. Vlasnicima je pametnije ulagati na neka druga tržišta – tvrdi Munjiza i dodaje kako će dolaskom u Hrvatsku Ikea barem 50% prometa uzeti svojim trgovinama u okruženju, u Grazu ili Udinama, budući su njezini kupci vrlo lojalni brendu, tvrdi on. S druge strane privući će mlade kupce, obitelji iz BiH, Srbije ili južne Slovenije koje dosad uopće nisu kupovale u Hrvatskoj, dok će 30-ak posto prometa uzeti Pevecu, Emmezeti, Prima namještaju, Lesnini, Bauhausu...

– Propast će svi kojima i bez Ikee promet pada ili rade s gubitkom u zadnje 2 do 3 godine te oni koji nemaju stabilan izvor financiranja ili “jake” vlasnike – završava Munjiza.

Komentara 8

ST
strsljen2013
19:32 05.06.2014.

Ne odlazi Kika zbog lošeg poslovanja nego zbog loše prodaje smeća. Jeftino smeće nisu mogli prodati a ono malo što je valjalo bilo je preskupo i moglo se kupiti bilo gdje po toj cijeni ako ne i jeftinije i bliže gradu.

DU
Deleted user
20:44 05.06.2014.

strsljen2013, apsolutno tocno! Nejasno je zasto su svoje proizvode u npr. Grazu prodavali po normalnim (povoljnim) cijenama, a ovdje su usvojili "deracki", tipicno hrvatski model, pa je kvalitetna roba bila skupa, a bofl kojeg nitko nece jeftin. Ja sam bio dva puta u "Kiki", vidio da tu nema razlike izmedu njih i nasih svercera - gulikoza i, dovidenja za sva vremena! Deri i pljackaj Hrvate, kad ne mozes Austrijance - to je bila njihova poslovna politika u Hrvatskoj. Sretan im put! P.S. Samo se nadam da IKEA nece postupati isto kao ovi.

TM
tony_montana
19:33 05.06.2014.

Tako je to u RH. Hrvati znaju jedino farbati tunele i otvarati shoping centre... samo mi ne pametujte o kooperantima i proizvodnji... da se autocesta morala rušiti radi 400 novozaposlenih, naša sreća je da se ne gradi tvornica za par tisuća zaposlenika, kakvo bi to tek bilo pogodovanje sitnim interesima...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije