Europska komisija je u srijedu otvorila istragu o Amazonu, najvećoj internetskoj maloprodanoj trgovini na svijetu, zbog sumnji da koristi osjetljive podatke neovisnih trgovaca koji prodaju svoju robu na toj platformi.
"Europski potrošači sve više kupuju preko interneta. E-trgovina je povećala konkurenciju u maloprodaji i omogućila veći izbor po boljim cijenama. Moramo osigurati da velike internetske platforme ne ukinu te koristi kroz protutržišno ponašanje. Stoga sam odlučila pozorno ispitati poslovnu praksu Amazona i njegovu dvostruku ulogu, kao trgovca na malo i kao tržnice kako bi se utvrdilo je li to u skladu s pravilima EU-a o tržišnom natjecanju", izjavila je povjerenica za tržišno natjecanje Martrethe Vestager.
Amazon kao platforma ima dvostruku ulogu: s jedne strane prodaje proizvode na svojoj internetskoj stranici , a s druge osigurava mjesto na kojem neovisni trgovci mogu izravno prodavati robu potrošačima.
Kada je u ulozi vlasnika tržnice na kojoj neovisni prodavatelji prodaju robu, Amazon kontinuirano prikuplja podatke o aktivnostima na platformi. Prema preliminirnoj istrazi Komisije, čini se da Amazon koristi te osjetljive informacije.
Amazon bi primjerice mogao korištenjem tih podataka dobiti sliku što tržište traže i zašto se neki proizvodi dobro prodaju, a drugi ne.
Komisija će stoga proučiti i ugovore između Amazona i neovisnih prodavatelja, koji omogućavaju Amazonovu maloprodajnom poslovanju da analizira i koristi podatke neovisnih trgovaca. Komisija će se posebno zanimati utječe li i kako korištenje tih podataka na tržišno natjecanje.
Ako analiza pokaže da je došlo do kršenja pravila tržišnog natjecanja, Komisija će reagirati. Samo otvaranje istrage ne prejudicira krivnju.