Glavni potencijali jačanja gospodarskih odnosa Hrvatske i Australije su u trgovini, industriji, tehnološkom razvoju, ulaganjima, turizmu, uslugama…, čulo se na sjednici Poslovnog vijeća za gospodarsku suradnju s Australijom pri HGK, koje je poseban naglasak bio razmjeni iskustava i informacija o australskom tržištu i mogućnostima poslovanja.
Statistika, koja govori o hrvatskom izvozu od 21,5 milijuna dolara te uvozu od 2,3 milijuna dolara, najbolje govori koliko je još prostora za potencijalnu suradnju, pogotovo ako se zna da je EU drugi najveći trgovački partner Australije s godišnjom vanjskotrgovinskom bilancom većom od 47 milijardi eura. Pogotovo nakon što završe pregovori Europske unije i Australije o Ugovoru o slobodnoj trgovini koji su započeli prošle godine.
Lani došlo 217.000 turista
Veleposlanica Australije u Hrvatskoj Elizabeth Petrovic kazala je kako je Australija proteklih pet godina potpisala niz uspješnih ugovora o slobodnoj trgovini s Kinom, Japanom, Južnom Korejom…, tako da se nada kako će i pregovori s EU, pa tako i s Hrvatskom, koji ovoga mjeseca ulaze u treći krug, završiti na obostrano zadovoljstvo jer su esencijalni za dalji rast i napredak obaju gospodarstava. Ne podcjenjuju izazove koji nas čekaju tijekom pregovora, no ugovor će, istaknula je, uz ostalo pridonijeti i otvaranju novih radnih mjesta, izbjegavanju dvostrukog oporezivanja te izvozu, Australije, Hrvatske i općenito EU jer nas vežu zajednički interesi i mnoge druge vrijednosti.
Predsjednik Vijeća i Podravkin izvršni direktor za zapadnu Europu i prekomorska tržišta Marko Marić, kaže kako puno kompanija iz Australije žele prvenstveno ulagati u turizam i nekretnine u Hrvatskoj jer smo im kao turistička destinacija jako zanimljivi. Lani je 217 tisuća australskih turista posjetilo Hrvatsku, što je porast od 16%, a s 558 tisuća noćenja ostvaren je porast od 14,2 posto. Jedino što su problem, objašnjava Marić, prometne linije.
Vegeta i 160 proizvoda
Kao kompanije koje puno rade na australskom tržištu ističu se Končar i Podravka. Podravkini su proizvodi u Australiji prisutni već 30 godina, pokrenuli su i dvije lokalne proizvodnje te planiraju dodatne asortimane s kojima će biti u glavnim trgovačkim lancima, kazao je Marić.
– U Australiji prodajemo više od 160 naših proizvoda, što je jako širok asortiman, primarno za etničke skupine, a Vegeta je kao brend poznata u svim kanalima distribucije – rekao je.
Eugene Brcic Jones, direktor Venatus Jonesa, kazao je kako je među Australcima najveći interes onih koji su porijeklom iz Hrvatske za ulaganje u hotele.
Australcima je zanimljiv i IT sektor i proizvodi koji su sofisticirani jer imamo znanje, kreativni smo i imamo visokokvalificirane i educirane stručnjake s kojima možemo konkurirati.
Većinu vrijednosti hrvatskog izvoza u Australiju čine električni transformatori i statički pretvarači, a najviše uvozimo orašaste plodove.
Predsjednica ugostila Hrvate iz Bosne i Hercegovine