Đuro Đaković Holding potpisao je ugovor s Ministarstvom obrane o nabavi i opremanju borbenih vozila oružnim stanicama, što je bio povod za intervju s predsjednikom uprave tvrtke Vladimirom Kovačevićem.
Što taj posao znači za Đuru Đakovića?
Ovaj je ugovor vrlo važan, potvrđuje našu uspješnu suradnju s Ministarstvom obrane i povjerenje u visoku kvalitetu naših proizvoda i usluga. Ali ugovor nam nosi i kvalitetne reference koje su preduvjet za uspjeh proizvođača obrambene tehnike na globalnom tržištu. Drago nam je da MORH osim svoje osnovne uloge prepoznaje i ulogu partnera koji razumije koliko je važna njihova podrška hrvatskoj obrambenoj industriji u otvaranju globalnih tržišta.
Brzi i fleksibilni
Đaković je već načinio iskorak na svjetsku scenu vojne opreme i naoružanja.
Uprava je napravila strategiju razvoja Đure Đakovića u smjeru smanjenja ovisnosti o domaćem tržištu jer je takva pozicija neodrživa. Odlučili smo iskoristiti ogroman potencijal proizvodnih pogona koje imamo u Brodu te tvrtku znatno više orijentirati na izvozna tržišta. To je jedini način da osiguramo održivost i ubrzamo rast i razvoj Grupe. Prelazak tvrtke, koja je dugi niz godina bila isključivo orijentirana na domaće tržište, na globalno tržište je proces tijekom kojeg su očekivane oscilacije u prodaji i prihodu kojih će i dalje biti, no mi ćemo ustrajati na zacrtanom strateškom cilju. Potpisivanjem ugovora s finskom Patrijom i norveškim Kongsbergom postali smo tvrtka koja proizvodi jedinstven proizvod na svijetu – Patrijino borbeno oklopno vozilo opremljeno posebno integriranom oružnom stanicom. Za takvom kombinacijom postoji velik interes u svijetu.
Osim vojnog programa proizvodite i željezničke vagone, a HŽ Cargo treba više od 1000 novih teretnih vagona kako bi konkurirao na europskom tržištu. Je li kontaktirao s Đakovićem, jedinim hrvatskim proizvođačem s kapacitetima i referencama za taj posao?
Naši teretni vagoni imaju TSI certifikate nužne za vožnju na europskom tržištu i po tom smo jedinstveni u Hrvatskoj. Naši vagoni su iznimno kvalitetni i traženi, nakon isporuke strani naručitelji redom traže dodatne količine. Prošle smo godine produljili ugovor s njemačkim i švicarskim naručiteljima, a sada i s francuskim. U posljednjih pet godina više od 80 posto proizvodnje izvozimo, uglavnom u Njemačku, Francusku, Švicarsku, Austriju te zemlje Beneluksa. Priliku za poslove vidimo i na domaćem tržištu, pogotovu jer HŽ Cargu treba modernizacija kako bi mogao konkurirati na tržištu EU. Zainteresirani smo za izradu tih vagona, naša je proizvodnja iznimno brza i fleksibilna, kakva sada i treba HŽ Cargu, a nudimo čitav niz modernih pouzdanih vagona koji uz brojne modifikacije zadovoljavaju sve potrebe naručitelja. Našim vagonima HŽ Cargo može ne samo modernizirati već i optimalizirati svoju flotu, što bi uvelike smanjilo sadašnje troškove tvrtke. Ipak, konkretnih razgovora s HŽ Cargom nema. Vjerujemo da je razlog njegova financijska situacija i vjerujem da će Vlada pronaći način da mu pomogne. Bez novih vagona naš je jedini domaći prijevoznik osuđen na neuspjeh na europskom tržištu, a pritom smo propustili i zaposliti domaće proizvodne kapacitete. Nadam se da će se taj scenarij izbjeći i da će vrlo brzo HŽ Cargo i formalno krenuti s narudžbama vagona, a da ćemo mi u velikoj mjeri sudjelovati u tom poslu.
Nužna domaća podrška
Kad bi počela proizvodnje vagona za HŽ, to ne samo da bi uposlilo kapacitete Đakovića već i kooperante?
Taj bi posao aktivirao mrežu naših dobavljača i kooperanata, jer se u proizvodnji najviše držimo domaćeg tržišta. Svaki posao osim utjecaja na našu zaposlenost donosi i zaposlenost kooperanata te ima umnožavajući efekt na domaće gospodarstvo. Naravno, uz popunjavanje domaćih kapaciteta, taj bi posao svim domaćim proizvođačima donio i neprocjenjive reference nužne za probijanje drugih tržišta. U tako zahtjevnoj proizvodnji za uspjeh proizvođača nužna je podrška na domaćem tržištu. Proizvođači koji nemaju podršku kod kuće nemaju šanse ni vani.