- Potencijalni kupac riječkog brodogradilišta 3. maj", metalurški koncer A-tec i njegov vlasnik Mirko Kovats, čiju je ponudu za kupnju tek počelo razmatrati Povjerenstvo za privatizaciju 3. maja, Program restrukturiranja , koji je uz ponudu predao, "prepisao" je. Riječ je o trećemajskom Programu restrukturiranja iz 2008. godine koji tada Vlada nije ocijenila zadovoljavajućim uz obraloženje da ne jamči održivost. - tvrdi predsjednica Radničkog vijeća 3. maja Nada Jelinić-Starčević koja je, nakon što je s tom, kako je naziva, zapanjujućom informacijom upoznala članove sva tri radnička vijeća, odlučila izaći u javnost.
- Riječ je o krađi poslovne tajne, Kovatsev program ima 127 stranica kao i trećemajski, ažuriran je tek novim podacima, nema nikakve sumnje da je riječ o plagiranom dokumentu - rekla je Jelinić-Starčević na današnjoj konferenciji za novinare.
Taj dokument je, pojasnila je, "pod ključem" u 3. maju, mogu ga dobiti samo ovlaštene osobe i svaka je stranica označena s "povjerljivo". Štoviše, odavanje poslovne tajne je kazneno djelo, za što je zapriječena novčana ili kazna zatvora od godinu dana, a dvije godine zatvora, ako se time pribavlja korist ,što je ovdje slučaj.
- Ako je Kovats mogao Ministarstvu gospodarstva predati ukradeni trećemajski program da bi kupio 3. maj, i na to nitko ne reagira, onda i mi možemo o tome govoriti, pa i pod cijenu toga da ja osobno završim u zatvoru jer otvoreno kažem da sam vidjela Kovatsev Program restrukturiranja koji je isto poslovna tajna i tvrdim da je to naš program - rekla je Jelinić-Starčević.
Ova epizoda s Kovatsevom ponudom Vladi i Povjerenstvu za privatizaciju, čiji članovi o ponudi ne smiju govoriti pa je danas sve izrečeno odšutio i Vedran Sabljak, jedan od trojice sindikalaca 3. maja u povjerenstvu, trebala bi biti dovoljna da shvate o kakvom se ulagaču radi, kažu trećemajci koji tvrde da se, dok traju pregovori s potencijalnim kupcem, škver vodi prema tihoj likvidaciji.
- Država ne ispunjava ugovornu obvezu o izdavanju jamstva za treću tranšu kredita za gradnje brodova za domaće brodare, što vodi gašenju proizvodnje, ne odgovara na zahtjeve za odobrenje nastavka pregovora za ugovoranje asfalt tankera, radimo s trećinom kapaciteta, a sve to vodi prema još većim gubicima jer će proizvodnja potpuno stati, radnici otići na čekanje, a hladni pogon dnevno stoji 60 tisuća dolara - kazali su Nikša Moretti i Roland Sušanj, članovi trećemajskih nadzornih odbora.
Podsjećaju da je današnje stanje u škveru posljedica loše politike vlasnika, države, iz prethodnih godina kada je tolerirala uprave koje nisu ugovorile gradnju niti jednog broda. Da se u 3.maju, kažu, moglo raditi sve i svašta pokazuje i primjer najvećeg kooperanta brodogradilišta Mate Markanovića koji je sada osumnjičen za utaju poreza državi od tvrtki koje su godinama kao kooperanti "pod posebnim uvjetima" radile u 3. maju, a on sam bio je član Nadzornog odbora