Njemački diskonter Lidl nastavlja brzu i uspješnu ekspanziju u Hrvatskoj. Najuspješniji strani trgovac u vlasništvu Schwartz grupe, koji je u pet godina poslovanja na hrvatskom tržištu sa 129. pozicije dospio među 25 najuspješnijih poduzetnika po ostvarenim prihodima, u četvrtak, naime, u Perušiću otvara logističko-distributivni centar (LDC) vrijedan čak 180 milijuna kuna, odakle će se u nazočnosti predsjednika Ive Josipovića odaslati i prva pošiljka proizvoda za Lidlov socijalni dućan, koji također otvara danas – u Gospiću.
I 77. prodavaonica
Prema riječima predsjednika uprave Marina Dokozića, Lidlov LDC u Perušiću površine 32.726 četvornih metara značit će otvaranje 150 radnih mjesta na području od posebne državne skrbi, a osim što podrazumijeva i najviše europske građevne standarde, iz njega opremat će se sve Lidlove prodavaonice od Kvarnera do Istre te od Like do juga Dalmacije.
– U svojim dućanima svakodnevno nastojimo osigurati svježu robu i najpovoljnije cijene za najpovoljniju kvalitetu i vjerujemo da su to kupci prepoznali. Možda to nije poznato široj javnosti, no hrvatski su proizvođači u Lidlovim trgovinama zastupljeni sa 50% od 2000 ponuđenih proizvoda – kaže Dokozić te najavljuje dalji organski rast u Hrvatskoj gradnjom i otvaranjem novih prodavaonica i u 2012. godini, od kojih će prvi biti u Novom Vinodolskom. Posljednji u 2011., a 76. u Hrvatskoj, otvoren je u prosincu na zagrebačkoj Savici.
Dokozić nije spreman komentirati makroekonomska kretanja na hrvatskom tržištu maloprodaje, ni poslovne rezultate Lidla, osim da je njima vrlo zadovoljan, kao i time da su nedavno dobili i nagradu za izvrsno upravljanje ljudskim resursima – Certifikat Poslodavac Partner.
Diskonteri sve više "in"
No, iz nama dostupnih izvora doznajemo kako je Lidl, unatoč krizi i recesiji, u 2010., u odnosu na 2009., ostvario prihode veće 27%, što najbolje govori o uspješnosti modela diskontnih cijena kojima privlači sve više klijenata te daljem trendu povećavanja prometa velikih trgovačkih lanaca na štetu malih kvartovskih prodavaonica, kojima je u obavljanju dnevne kupnje do 200 kuna vjerno još samo 15% građana. Sa sestrinskim Kauflandom, Lidl je, prema istraživanju Delloitea, u 2010. ostvario najsnažniji rast prihoda i među vodećim trgovcima u Adria regiji, čak 18%, a za financijska izvješća za 2011. čeka se završetak poslovne godine, 29. veljače, napominje Dokozić.
Nakon dvije godine istraživanja tržišta, što je dijelom i odgodilo njegov ulazak, a dijelom ga natjeralo da izmijeni temeljni koncept, Lidl je, podsjetimo, na hrvatsko tržište ušao potkraj 2006., otvarajući u istom danu 13 prodavaonica i LDC u Jastrebarskom. Sa 36 trgovina u 2007. je ostvario prihod od 771 mil. kuna i gubitak od 258 mil., a sa 70 prodavaonica u 2010. već 2,1 milijardu kuna prihoda i gubitak od 26 mil. kuna. Nezavisni analitičari procjenjuju kako bi Lidl 2011. mogao završiti sa 2,5 milijardi kuna prihoda.
Ovakvim lancima treba uvjetovati da MORAJU prodavati BAR 50 posto domaće proizvedene robe .........