Hard diskonteri poput Lidla, čini se, ne poznaju krizu, nastavljajući dalji organski rast širenjem i jačanjem mreže trgovina. S ulaganjima oko 432 milijuna kuna prema Fininoj listi najvećih ulagača, njemačka je kompanija jedna od onih koje su, iza mahom cestovnih, telekomunikacijskih i naftnih kompanija, lani najviše investirale u hrvatsko tržište, a s otvaranjem treće trgovine danas u Pazinu, trend se očito nastavlja i u 2010.
Marin Dokozić, predsjednik uprave Lidla Hrvatska, kaže da se recesija u Hrvatskoj, koja je izrazito jaka, gotovo nije odrazila na poslovanje Lidla. Ono je i dalje stabilno i raste, pa je zdrava poslovna ekspanzija tvrtke potpuno logičan slijed događaja. Kompanija je u 2008. u Hrvatskoj agresivno povećala prihod za čak 65 posto, što je uvjerljivo najveći rast nekog trgovačkog lanca u Hrvatskoj. S mijenjanjem navika potrošača u korist jeftinih trgovačkih marki nastavlja se dvoznamenkasti rast prodaje i u 2009. Čak i u 2010. - i to još većom dinamikom, kaže Dokozić.
U samo godinu i pol Lidl je tako udvostručio tržišni udjel s 2,7% u 2007. na oko 5,4% u trećem tromjesečju 2009. i ušao među 10 najvećih maloprodajnih lanaca. U 2009. otvoreno je 12 novih Lidlovih trgovina i zaposleno više od 200 ljudi. Plaće su porasle 4%, a s ulaganjima od 40 milijuna eura u ovoj će godini zaposliti još 200 ljudi. Najveća investicija u 2010. gradnja je velikog Lidlova distribucijskog centra u blizini Gospića vrijednog oko 180 milijuna kuna.
– Ponosimo se rastom Lidla u Hrvatskoj jer se uvijek brinemo o svojim kupcima, imamo izrazito fer odnos prema njima, prodajemo isključivo kvalitetne proizvode te njegujemo dobar odnos cijene i kvalitete kupljenog proizvoda – kaže Dokozić, uvjeren da je prema trendu rasta Lidl vodeći trgovački lanac u Hrvatskoj.
Na upit jesu li već stekli dvoznamenkasti udjel na hrvatskom maloprodajnom tržištu, Dokozić odgovara da poslovanje ne mjere udjelima.
– Ekspanzija isključivo ovisi o uspjehu na tržištu – objašnjava i tvrdi kako Lidl u prodajnom asortimanu ima 2000 artikala, a odnos je privatnih marki (manjih) i većih marki (labelova) 50:50.
Samo dokaz da se siromaštvo širi u hrvatskoj .......... hvala vam tamo gore na markovom trgu ......