I Hrvatska se polako uključuje na veliko tržište internetske trgovine, no zasad tek 12 posto hrvatskih potrošača kupuje preko interneta. Glavne su prepreke manjak ponude, pad kupovne moći i visoke cijene dostave. Problemi leže i u netransparentnim podacima o trgovcima, strahu za sigurnost podataka, zabrinutosti za mogućnost vraćanje robe, ali i visokim naknadama koje kartičari naplaćuju trgovcima.
– U Hrvatskoj su provizije trgovcima za plaćanje karticama i do 7%, u Danskoj 0,1% – upozorio je na okruglom stolu Bankamagazina o e-trgovini Jan Sulik, voditelj službe za razvoj elektroničkog poslovanja Ministarstva gospodarstva. Da naknade nisu tako visoke za sve kartičarske brendove, ustvrdila je Aleksandra Babić, direktorica marketinga MasterCarda za središnju i istočnu Europu, no dodala i da međubankarske naknade kompenziraju rizik naplate. Inače, statistika e-trgovine razlikuje se kad su posrijedi potrošači koji se služe internetom; među njima ih, prema podacima Eurostata, 23% redovito kupuje online i naprave do 6 mlrd. kn prometa, no visokih 75% napravi bar jednu transakciju godišnje. U EU čak 45% potrošača sudjeluje u e-trgovini. Ulazak u EU mogao bi donijeti nove trendove o čemu svjedoči podatak da je u srpnju 2013. e-trgovina rasla gotovo 30% u odnosu na srpanj 2012. Bum e-trgovine očekuje se tek s oporavkom gospodarstva, posebno u širokoj potrošnji i financijskim uslugama, zaključili su sudionici.
>>Online-kupnja u EU jeftinija jer se više ne plaća PDV ni carina