KARIJERA - DAVOR BRUKETA

Manjak novaca, ali više ideja!

30.05.2009.
u 11:38

Agencija Bruketa&Žinić napravila je najbolji komunikacijski projekt godine, najbolju reklamnu kampanju i najbolji interaktivni projekt godine prema odluci žirija ovogodišnjeg FESTO-a. Tako su Davor Bruketa i Nikola Žinić dokazali još jedan uspjeh u svojoj karijeri. Iako ni ove godine nisu izbjegli optužbe za plagijat, ovaj put za glazbu za nagrađeni Kiki Clown.

Znanje i kreativnost
– Christian Philipp Schneider preradio je svoj hit “Gummy Bear” za Kiki, koju je Kraš kupio. Oduvijek reklamna industrija ugrađuje proizvode popularne kulture u svoja djela. Neke od najboljih reklama na svijetu imaju svoje ishodište u umjetnosti, znanosti ili popularnoj kulturi – objašnjava Bruketa. Uglavnom, četvrti put zaredom i šesti put sveukupno ta je agencija proglašena agencijom godine. – Dobro je dobivati nagrade, jer one osiguravaju inicijalni interes potencijalnih klijenata za ono što radimo. No to je samo vrh sante leda.

Da bi se dobro radio ovaj posao potrebno je imati čitav niz znanja u kreiranju relevantnih komunikacijskih strategija baziranih na stvarnom uvidu u svijest potrošača i njegovoj interpretaciji. Odnosno, svima nam mora biti jasno što radimo, kako radimo i za koga, da bi se uopće krenulo u kreativni proces. Dobro postavljeno pitanje je pola odgovora – tvrdi Bruketa. Dodaje da marketinške investicije nisu male pa je nužno kvalitetno upravljati procesom kako bi se ostvario povrat uloženog.

– Dug je proces do zadovoljnog klijenta. Znanje i kreativnost po konkurentnim cijenama nužni su preduvjeti. Zato je najveća nagrada i najbolja reklama: zadovoljan klijent. Kaže da bez obzira na krizu rade više nego ikada, ali da su se produkcijski budžeti drastično smanjili. Stoga su zauzeli stav: manjak love, višak ideja! Iako je kriza, ulažu, pa su tako imali veliku izložbu u Beogradu, slijede Sarajevo i Ljubljana, u planu je i London, pa izdavanje knjige...

Timski igrači
– Svaki posao – nastavlja – počinje dubokom analizom brenda, ciljne grupe i tržišta. Vrlo je važno jasno definirati problem i sve ostale činjenice relevantne za gradnju efikasne komunikacije. Za to se koristimo raznim oblicima istraživanja. Puno vremena provodimo “na cesti”. Vrlo je važno pronaći relevantne uvide. Rezultati istraživnja sintetiziraju se u komunikacijskoj strategiji. Tek nakon toga kreće kreativni proces.

Agencija je podijeljena na nekoliko mini timova u kojima svi od kreativnog direktora do dizajnera duboko razumiju brend na kojem rade. Imamo timske igrače i konstruktivne rasprave koje završavaju i takvim zaključcima – kaže i poručuje da od svih članova tima očekuje da dijele svoja znanja i ideje te nadograđuju tuđe.

– Ovaj posao je timski rad i jedino tako dolazi se do rezultata – tvrdi Bruketa koji se svakodnevno pojavljuje u svom uobičajenom stilu odijevanja, jer, kako kaže, odijelo ponekad obavi dio posla u svakodnevnoj komunikaciji.

– Ipak, ponekad doma obučem crno odijelo i mislim: Bruketa, fakat si se otkačio! Iako je posao stresan, jer svaki dan moraš imati novu genijalnu ideju, čak ako ti i nije genijalan dan, ipak, kada vidiš nešto što je stvorila tvoja agencija, misliš – ovo je najbolji posao na svijetu – kaže istodobno izražavajući sumnju da će taj posao raditi cijeli život. – Ponekad u životu treba sve okrenuti naglavačke – zaključuje.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije