Turistička je sezona. Gosti koji dolaze u našu zemlju sve su
zahtjevniji, a prvi tko im mora biti na usluzi jest čovjek. Zato se od
kadrova u turizmu zahtijeva puno, a vrlo ih je malo prepoznatljivih.
Svi koji su barem jednom bili na Crvenom otoku kraj Rovinja sigurno su
upoznali direktora tamošnjeg hotela Istra Matka
Vrdoljaka. Turizmom se počeo baviti još u srednjoj
školi s 15 godina.
Na menadžerskim je funkcijama u turizmu posljednjih 20 godina. Direktor
je hotela Istra na otoku Sveti Andrija i hotela Katarina na otoku Sveta
Katarina, koji su u vlasništvu Maistre. A ovih dana, ali i
već dulje vrijeme, s obzirom na to da je sezona dulja, posla ima puno.
Za vrijeme žetve nema odmora, pa smo i naziv sezonsko poslovanje
izbacili iz uporabe, jer radimo najmanje deset mjeseci i jedva stignemo
iskoristiti godišnje odmore. Slobodnog vremena
što mi ostane koristim za trenutke uživanja, obilazak hotela
i u prirodnim ljepotama otoka.
Niti zimi nema pretjerana odmora, jer se rade pripreme i planovi, ali
ga se ipak više nađe za obitelj, pa i koju lignju s
mula kaže Vrdoljak. O svojoj prepoznatljivosti među gostima
ne želi pretjerano pričati, ali upućuje na to da je za menadžera u
turizmu bitno da zrači pozitivnom energijom i bude maksimalno
angažiran.
Naravno da je škola temelj koji treba svakodnevno
nadograđivati iskustvom iz dnevnih poslovnih akcija. Važno je ne
ponavljati prethodno učinjene pogreške već nadograđivati
svoj posao kvalitetom i kreativnošću.
Menadžeri u turizmu moraju uz obrazovanje biti i dobri psiholozi,
kreativci, animatori, vizionari..., odnosno ljudi pozitivne energije
koju moraju prenijeti na svoje zaposlenike, goste, pa i poslodavca. I
posao odraditi što bolje mogu tvrdi Vrdoljak i
nastavlja: Kod prodaje je vrlo bitna i vjera u proizvod.
Treba i što bolje odraditi dogovoren posao, a kada
stekneš povjerenje kupaca, sve ide lakše. Ne
smiješ se opustiti jer se brzo vraćaš na početak,
a povratak je težak. Danas se svakodnevno treba prilagođavati kupcu.
Kupca ne čekaš već ideš prema njemu.
No tvrdi da je posao sklop raznih struka, gdje malo tko može biti na
svim područjima obrazovan i iskusan, pa je timski rad veoma bitan. Od
jutra je veoma dinamično i puno iznenađenja pa je brzo
donošenje odluka i rješenja svakodnevica.
Očekivanja? Svaki dan, mjesec, godina mora biti bolja od
prošle i to je sve.
DIREKTOR HOTELA ISTRA I KATARINA