Čak 7,7 milijuna Nijemaca na spomen Hrvatske ne otklanja mogućnost da jednom ode na odmor u tu zemlju, a 2,7 milijuna u Lijepu Našu planira u iduće tri godine. Koliko će ih doći u 2014.? Godišnje barem jednom izvan zemlje otputuje čak 53 milijuna Nijemaca, hrvatski su Jadran pak lani izabrala dva milijuna, a na najveću svjetsku burzu turizma, ovotjedni berlinski ITB, hrvatski turistički čelnici putuju s ambicijom da privuku novih sto tisuća njemačkih gostiju.
Sjena ukrajinske krize
Kriza je prošlost, Nijemci su, pokazuju sve analize, raspoloženi putovati u 2014., a Hrvatska se proteklih sezona već utaborila među top pet inozemnih odredišta. Sva je sreća i činjenica da su se nemiri u susjednoj BiH smirili. Iako, iznenađenja uvijek može biti. Recimo, u prošloj se sezoni Turska, nakon višegodišnjeg uzastopnog rasta dolazaka iz Njemačke, neočekivano suočila sa stagnacijom i padom posjeta od 0,7 posto. Cipar je, prema istoj analizi njemačkih turoperatora, uknjižio dramatičnih 34 posto minusa iz Njemačke. Analitičari to objašnjavaju lipanjskim stečajem GTI-ja i Sky Airlinesa. Istodobno, Hrvatska je tijekom lanjske sezone uknjižila sedam posto više aviogostiju iz Njemačke (ukupno 365.000). Hrvatska jest popularna, među ostalim, zbog blizine i ponajprije jer je autodestinacija, ali valja znati da je na odmor u Grčku 2013. letjelo 1,6 milijuna Nijemaca, u Italiju 2,1 milijun, u Tursku 3,8, a u nedostižnu Španjolsku čak 8,2 milijuna.
Omjeri će biti slični i ove godine. Iako, iznenađenja su uvijek moguća. Trenutačno, nevezano za Hrvatsku, turističke radnike u Njemačkoj poprilično zabrinjavaju Ukrajina i rusko zveckanje oružjem. Eskalacija sigurno ne bi donijela dobra nijednoj europskoj turističkoj zemlji, pa ni našoj.
Putnika 25 milijuna
Kako bilo, po najbrojnije hrvatske goste, u zemlju u kojoj samo putničke agencije godišnje obrnu 25,6 milijardi eura prometa, hrvatski turistički djelatnici odlaze nadmetati se s više od 10.000 izlagača iz 180 zemalja, koliko ih dolazi na berlinsku burzu. Za promidžbu u Njemačkoj Hrvatska turistička zajednica, inače, i troši najviše, nekoliko postotaka više nego lani, ukupno oko tri milijuna eura. Na berlinskom ITB-u zakupljen je štand od 220 četvornih metara, a HTZ predstavlja hrvatski turizam s još 13 suizlagača. Tijekom burze predviđeni su sastanci hrvatskih turističkih predstavnika, među ostalim, sa svim važnijim njemačkim organizatorima putovanja. Samo pet najvećih turoperatora godišnje ima oko 25 milijuna putnika i 15 milijardi eura prometa.
>> Ako barem dio turista posluša ovaj savjet, Hrvatsku čeka pravi bum!
dali mozete da im pare vec sada uzmete...ha,ha,ha,