U moru priča o nezaposlenim visokoobrazovanim ljudima, mladima bez cilja i perspektive, 20-godišnji student Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta koji je osnovao vlastitu tvrtku i u njoj putem Student servisa zaposlio deset predavača, pravo je osvježenje. Mihael Arlović od prosinca 2011. vlasnik je tvrtke Inveni plus čiji centar "Studilica" u zagrebačkoj Vodnikovoj ulici posljednjih mjesec i pol dana uspješno drži pripreme za ispitne rokove i najavljuje nove – za kolokvije, državnu maturu, ljetni turnus ispita....
Cijene niže, a legalne
– Ideju sam dobio čitajući novinski članak o golemim razmjerima sive ekonomije u davanju skupih repeticija. Cilj mi je i približiti ih studentskom i učeničkom standardu, radom u manjim grupama, od pet do 15 polaznika. Tako se cijena od 70 do 100 kuna po satu svodi na 25 kuna – entuzijastično priča student druge godine ZŠEM-a.
Mladi Slavonac iz Cerne daleko je od nesigurnog Ivice Kičmanovića. Samo godinu i pol od dolaska u metropolu u središtu grada ima poduzetnički projekt koji nije – ni kafić, ni dućan. Svega ovoga ne bi bilo da roditeljsko "Još si mlad, studiraš" argumentima nakon proučavanja tržišta i razgovora s pedagozima nije pretvorio u novčanu podršku za temeljni kapital i opremanje 120 četvornih metara poslovnog prostora. Uložili su ukupno 10-ak tisuća eura.
– Cijeli život slušam poduzetničke priče svojih roditelja, kao dijete igrao sam se vođenja računovodstva, a i na fakultetu nas stalno potiču na razmjenu ideja. Prosječan sam student, ništa posebno, no osnivanjem tvrtke stekao sam iskustvo kakvo ne bih ni na jednom faksu – kaže Mihael.
Već na registraciji imena naučio je sve o birokraciji; Trgovački sud pet mu je puta vraćao prijedlog naziva tvrtke. Ostalo je bilo lakše.
Plaća po prolaznosti
Kao pravi pošteni poslodavac, plaća po učinku – s većim postotkom prolaznosti grupe, predavač dobiva veću plaću. Ovo je mladom Arloviću tek početak. Razvija još dvije ideje o kojima šuti kao riba. O "Studilici" sve do osnivanja tvrtke nije zucnuo ni najbližim prijateljima, što mu je, otkriva, bilo najteže. Mihael nije naivan, zna da je svaki napis o njemu dobra reklama. No pravi mu je cilj probuditi optimizam mladim ljudima koje slama gospodarsko crnilo. Inspiraciju mogu pronaći na www.studilica.com.
iz supljeg u prazno, za koga ce radit za robovlasnike koji pola primanja utajuju od države i prelijevaju u jahte i stanove