Na svim dosadašnjim okruglim stolovima, među svim prisutnim menadžerima
nije bilo sudionika koji nije rekao sada već i ustaljenu frazu – da je
kriza šansa. Sigurno takvo što stoji, no pitanje je na koji se način ta
kriza koristi i šansa ostvaruje.
Ono što se najčešće čuje jest korištenje krize na način da se menadžeri
rješavaju dijela zaposlenika i ostvaruju šansu da budu troškovno bolji
od konkurencije. Ili da se u ponašanju prema zaposlenicima ili
poslovnim partnerima gubi moral i poštovanje, čime je kriza pokazala
pravu stranu velikog broja menadžera.
Dakle, socijalna osjetljivost je slaba. A uloga HR menadžera, koja
treba popularizaciju, takvim je odnosom opet otišla korak unazad. Na
žalost rijetki se iz HR struke mogu pohvaliti time da su, ako je već
otpuštanja bilo, s vodstvom kompanije sudjelovali u odlukama.
No od mnogih se menadžera isto tako, neovisno o tome je li bilo
otpuštanja ili ne, mogu čuti i pozitivna rješenja korištenja krize kao
šanse da ulažu u neke sektore i dodatnu edukaciju ljudi. Primjerice
onih u prodaji, stalno važnih za svaku tvrtku, koji mogu pomoći u krizi
i pobijediti konkurenciju.
UVODNIK