Najveći europski, odnosno drugi najveći svjetski trgovački lanac francuski Carrefour planira otvoriti svoje hipermarkete i markete u Hrvatskoj, Srbiji, Albaniji, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Crnoj Gori i Sloveniji. Žele proširiti poslovanje u okviru franšize Carrefour na Balkanu, no za sada ne žele detaljnije odgovoriti o kojim se gradovima i o koliko trgovina radi.
Nova kompanija, pišu mediji, bila bi u 60-postotnom vlasništvu Francuza, dok bi ostatak bio u rukama “Carrefour-Marinopulosa”, zajedničke francusko-grčke tvrtke osnovane prije 17 godina.
Carrefour, koji posluje 40 godina, ima 15.500 trgovina u 35 zemalja, zapošljava 495.000 ljudi, a 95 posto proizvoda iz njihovih trgovina proizvodi se u zemlji u kojoj se nalazi.
Slovenski mediji špekuliraju o tome je li možda Carrefour-Marinopolus također jedna od onih tvrtki koje želi kupiti dio Mercatora, jer je svojedobno bio zainteresiran za kupnju toga slovenskog trgovačkog lanca.
Francuski Carrefour je, inače, u lanjskoj godini ostvario pad neto dobiti od 74 posto, odnosno ostvario je 327 milijuna eura neto dobiti, nakon 1,27 milijardi eura ostvarene u godini ranije. Bila je to posljedica milijardu eura troškova restrukturiranja, povezanih sa zatvaranjem trgovina u Italiji i naporima usmjerenim na preustroj tvrtkina posrnulog poslovanja u Francuskoj.
Troškovi reorganizacije poslovanja iznosili su ukupno 1,07 milijardi eura. Prihodi su istodobno umanjeni za jedan posto na 87,38 milijardi eura. Dok je u Francuskoj, Europi i Aziji zabilježen pad prodaje, u Latinskoj Americi prodaja je porasla.
Blago nama da nema njih mi ne bi imali gdje kupovati.