Mlada zagrebačka IT tvrtka Master Food & Beverage, pod vodstvom vlasnika Pere Pehara, razvila je Digitalni Menu Master F&B - aplikaciju digitalnog cjenika u kafićima, odnosno jelovnika u restoranima, koja olakšava izbor i naručivanje, informirajući goste ih o artiklima, porijeklu i načinu pripreme i posluživanja.
Jasno je da benefiti ovog rješenja posebno dolaze do izražaja u turističkoj sezoni koja se upravo zahuktava, a koju karakteriziraju velike gužve, a nerijetko, osobito u posljednje vrijeme kada je nedostatak educiranog kadra rak rana turizma - nestručna radna snaga. U takvom okruženju ne čudi uspjeh višejezične aplikacije koja brzo i efikasno stranim gostima pojasni, primjerice, što je to Pašticada, kako se priprema, a mogu i pogledati kratki video snimljen u konkretnom restoranu kako bi vidjeli kako se u njemu jelo sprema i poslužuje. Takvo pojašnjenje konobar koji nije iz Dalmacije, a često i iz Hrvatske, teško može dati gostu u kratkom roku.
Naravno, rezolutan je Pehar, aplikacija nije zamjena za konobare nego samo efikasan alat za što bolju sinergiju koja omogućuje kvalitetniju uslugu gostima te brži i efikasniji poslovni proces. Da se radi o uspješnom projektu pokazuje i činjenica da su već prisutni, ili će do kraja godine biti, kod 1800 korisnika u 12 zemalja Europe.
Kako pojašnjava sam Pehar, da su na pravom putu pokazuje i ekskluzivna suradnja koju od ove godine imaju s Coca-Colom Adria za hrvatsko, bosansko-hercegovačko i slovensko tržište.
- U ugostiteljstvu i turizmu sam 17 godina, od čega na kruzerima desetak. Prošao sam sve pozicije, od pomoćnog konobara, voditelja restorana pa do aktualne pozicije direktora hrane i pića u hotelu s pet zvjezdica Khalani by Aminess u Makarskoj. Stoga sam detaljno upoznat s izazovima u svakom koraku u tom sektoru. Ova aplikacija uzima u obzir sve to te su neke procjene da može korisniku - ugostitelju povećati prihod i za 30 posto jer će konobari imati više vremena fokusirati se na svoj temeljni posao, a gosti će s druge strane dobiti puno kvalitetnih informacija o jelima i pićima koja ih zanimaju.
Preko nje gosti na prenatrpanim terasama, gdje se konobar čeka i nekoliko desetaka minuta, također u realnom vremenu mogu poslati poruku konobaru za dodatnu narudžbu ili zatražiti račun. U konačnici, korisnici mogu pratiti i statistiku što su im gosti najviše klikali, na čemu se najviše zadržavali te temeljem toga dorađivati jelovnike - kaže Pehar.
Dodaje da se trenutno radi o dvije aplikacije, jednoj jednostavnijoj za kafiće, gdje su cjenici pića, te o aplikaciji koja se instalira na tablete za restorane.