Zaspao je, dogodi se svakome. Neće, međutim, putnici HŽ-a ubuduće morati čekati strojovođu, kao što su u ponedjeljak strpljivo iščekivali onog koji će ih iz Križevaca dovesti u metropolu jer Putnički prijevoz nabavlja – aplikaciju. Unajmljuje, točnije, na godinu dana, stoji tako u natječaju kojim HŽ traži tvrtku da im svoje rješenje praćenja radnika ponudi za najviše 308,8 tisuća kuna.
Ideja je da aplikacija “služi kao centralni sustav za upravljanje, pohranu i pregled podataka, generiranje izvještaja i mobilnih aplikacija za strojovođe, pregledače i vlakopratno osoblje koje omogućuju osoblju na terenu interakciju sa sustavom”. Ili, “u prijevodu”, traži se da novi sustav da mogućnost strojovođama da upisuju svoje turnuse, potencijalne njihove izmjene, a i da sve to skupa nadređeni mogu pregledati. Također, “sustav mora moći prilagoditi raspored promjenama u raspoloživosti osoblja ili izvanrednim događajima” pa će vjerojatno ubuduće strojovođi koji zaspi “uskočiti” već budan kolega.
Sve osoblje, i “strojno i vlakopratno”, odnosno i strojovođe i kondukteri putem mobilne aplikacije registrirat će se na početku i završetku smjene, a sustav koji HŽ naručuje vodit će evidenciju o dnevnom rasporedu smjena. I ne samo to jer Putnički prijevoz traži da sustav ima mogućnost da “u slučaju izostanka prijave osoblja više od deset minuta” upozori šefove domovnih kolodvora, ali i glavnog dispečera. Putem svojih mobilnih uređaja osoblje vlaka moći će registrirati i sve nepravilnosti, a fotografije s istima novi će sustav slati na “odabrane mailove odgovornih osoba”.
I o kašnjenjima vodit će računa aplikacija koju HŽ Putnički prijevoz unajmljuje, i to na način da će kreirati izvješće o istima, s uzrocima zašto se ona događaju, a sustav mora biti povezan s onim HŽ Infrastrukture kako bi se omogućila automatska najava vlakova. Jedna od zadaća koju također mora ispuniti firma koja će dobiti posao jest da omogući, u aplikaciji koja se traži, prikaz svih vožnja vlakova s GPS pozicijama polaska i dolaska te “omogućiti filtriranje po domovnim kolodvorima, strojovođama i brojevima vlakova”.
Video: Oštećen zrakoplov Croatia Airlinesa na letu za Sarajevo
Danas se vec uvode kamioni i automobili koji voze bez osobe koja upravlja tim prijevoznim sredstvom. Strojovodje imaju relativno visoke osobne dohodke i beneficirani radni staz, pa bi zamjena na automate bila korisnija tim vise sto je to daleko lakse napraviti nego npr. kod automobila. Druga mogucnost je da za kasnjenje HZ vraca novac putnicima, a strojovodje i ino osoblje bi trebali osjetiti tu stetu na OD. Zasto npr. u Svicarskoj moze bez kasnjenja, a u HR ne moze?