Metro Cash&Carry Hrvatska drugu godinu zaredom dobitnik je certifikata Top Employer za najboljeg poslodavca u Hrvatskoj i Europi, koji 27 godina dodjeljuje istoimeni institut iz Amsterdama. Po čemu Metro odskače od drugih, što najviše cijeni kod radnika, kako utječe na njihov razvoj..., neke su od tema o kojima razgovaramo s Nelom Bučević, direktoricom odjela ljudskih resursa (HR) i korporativnih komunikacija Metroa C&C Hrvatska.
Konkurencija je bila velika, 791 tvrtka iz svijeta. Što certifikati Top Employer Hrvatska i Top Employer Europe znače za Metro kao poslodavca?
Rezultati Metroa Hrvatska nadmašili su čak 56% kandidata što potvrđuje da programi koje provodimo omogućuju razvoj i ostvarivanje potencijala naših kolega. Radni uvjeti u Metrou dobili su neovisnu potvrdu izvrsnosti što je poticaj da nastavimo s programima i razvijamo nove koji će nam omogućiti da nadmašimo ove rezultate.
Kako se zaslužuje taj certifikat?
Institut Top Employers detaljno analizira devet cjelina, a preduvjet za certifikat je razvoj kvalitetnih programa i provođenje najboljih praksi u domeni ljudskih resursa. Metro Hrvatska je morao dokazati da provodi kvalitetnu strategiju razvoja talenata i da ljudskim resursima (HR) upravlja stručno. Ocjenjuju se proces zapošljavanja, mogućnosti učenja i razvoja, razvoj rukovodstva, radni uvjeti, povlastice...
Utječu li rezultati istraživanja na HR praksu u Metrou?
Metro Hrvatska uključio se u istraživanje jer nam sveobuhvatna i neovisna revizija omogućuje da zaposlenicima osiguramo okruženje za razvoj potencijala. Uz ovo istraživanje, Metro s neovisnom kompanijom za istraživanje i analizu podataka Aon Hewitt već pet godina provodi anketu o angažiranosti zaposlenika. Ona u Metrou iznosi visokih 76% i za 20% premašuje prosječnu angažiranost u sektoru trgovine.
Kakve projekte i programe u domeni ljudskih resursa Metro provodi u Hrvatskoj? Koliko su doprinijeli ovom certifikatu?
Nove generacije traže sve veću fleksibilnost i samostalnost, mobilni su i imaju želju za raznolikom karijerom. Današnje globalizirano tržište, uz kulturne posebnosti, od zaposlenika traži univerzalne sposobnosti i poznavanje globalnih trendova, a poslodavci im moraju pomoći da se razvijaju u smjeru zahtjeva tržišta. Projektima koje razvijamo želimo potaknuti mobilnost i razvoj vrijednosti globalnog poduzetništva. U programu Ready2Lead, u kojem sudjeluju kandidati i iz drugih zemalja Metro Grupe, kandidati iz Hrvatske mogli su se mogli educirati i raditi u pet zemalja. Snaga Metroa su multikulturalnost i činjenica da mladima pružamo priliku upoznati specifičnosti tržišta u 28 zemalja svijeta u kojima radimo.
Kakve se kvalitete najviše cijene kod odabira budućih zaposlenika i menadžera?
Iskustvo i sposobnost nisu uvijek odlučujući faktor pri zapošljavanju. Važan je potencijal koji netko može razviti u odgovarajućoj okolini i uz pravog mentora. Danas kada nove generacije čine većinu svjetske radne snage, nije dovoljno postaviti zahtjeve pred kandidate. Kompanije zaposlenicima trebaju osigurati osjećaj svrhe, zadovoljstva i samoostvarenja zbog čega su menadžeri u Metrou ključni u provedbi strategije razvoja ljudi. U Metrou lider članovima tima pruža slobodu u izražavanju ideja, iskazuje povjerenje u vođenju projekata i daje priznanje za rad.
>> Čelnik Metro Grupe: HoReCa i lokalna ponuda prioritet