Kriza je u cijelom svijetu ozbiljno poljuljala povjerenje potrošača u financijske institucije. Ipak, u Njemačkoj se došlo do podatka ga građani i dalje uglavnom vjeruju “svojoj“ banci i "svom“ osiguravatelju, ali izgubili su povjerenje u financijsku industriju kao cjelinu - pokazuje istraživanje GfK.
Potrošači se sada ponašaju vrlo oprezno i samo neke usluge banaka/osiguravatelja ocjenjuju atraktivnim. Stope štednje su pale i ocjenjuje se da financijske institucije u mnogo slučajeva ne prilagođuju ponudu potrebama potrošača zahvaćenih / oštećenih krizom.
Tek oko 17 posto ispitanika izjavljuje da generalno ima puno povjerenje u banke, samo 13 posto u osiguravatelje, a oko 31posto vjeruje Europskoj Središnjoj Banci kao nadređenoj svim financijskim institucijama EU. Ipak ti su podaci dosta bolji kada ih se pita za povjerenje u konkretne financijske institucije koje sami koriste. Tako 60 posto vjeruje "svojoj“ banci a 40 posto vjeruje "svom“ osiguravatelju. Kao posljedica krize pred financijskim institucijama je mukotrpan posao da karakteristike kao iskrenost, sigurnost, pouzdanost, poštenje - atribute koje potrošači povezuju s povjerenjem - ponovno ugrade u svoje usluge kao ključne elemente budućeg uspjeha na tržištu.
Stopa (ne) povjerenja u osobe/ osobne bankare/savjetnike odabranih financijskih institucija zna biti jako kritična pa tako 58 posto korisnika usluga banaka i 56 posto korisnika osiguravatelja smatra da im njihovi osobni savjetnici u tim institucijama u stvari nude usluge koje im i ne trebaju ili adekvatno ne objašnjavaju proizvode koje nude.