Njemačka vlada želi što prije uvesti dodatni porez za zračne putnike. On bi iznosio 13 eura za letove u Europu i dvostruko više za duža putovanja. Ipak, taj porez neće plaćati oni koji su u tranzitu kroz Njemačku, prenosi Deutsche Welle.
Tvrdi se kako njemački ministar financija Wolfgang Schäuble dodatni porez želi progurati već u kolovozu kako bi se državna blagajna počela puniti već iduće godine. Svaki putnik koji polijeće s neke njemačke zračne luke plaćao bi 13 eura za letove u Europu i sjever Afrike, a 26 eura za duža putovanja. Tako bi se na domaćim povratnim letovima dva puta ubirao porez, ali ne za povratne letove u inozemstvo.
I Vladi je jasno kako bi takav porez bio veoma opasan za Njemačku kao zračno raskršće pa ne namjerava naplaćivati taj porez od onih putnika koji dolaze iz inozemstva i borave u Njemačkoj "samo kraće vrijeme" da bi presjeli u avion do konačnog odredišta, no što to znači još nikome nije jasno. No, činjenica je, prenosi DW, da su u njemačkom Ministarstvu financija sjeli, uzeli papir i olovku i izračunali kako će ovakvim porezom u državnu blagajnu samo u 2011. dospjeti dodatna milijarda eura.
Isprva je, tvrdi se, bilo planirano da taj porez potraje samo dok ne zaživi trgovina emisijom ugljičnog dioksida, no čini se da je vlada odustala od vremenskog ograničenja. Zračni prijevoznici poručuju kako je sve to račun bez krčmara: ne raspravljaju o nepravdi kako će u istom avionu, sjedalo do sjedala sjediti jedan putnik koji jest platio porez i drugi koji nije jer je u tranzitu, već tvrde kako će čitav iznos poreza prebaciti u cijenu putne karte.
Iz Germanwingsa prije svega poručuju kako je taj porez, znakovita imena "primjeren porez za zaštitu klime" besmislen i nepravedan. Kažu još i kako nipošto nije jasno, zašto bi isti porez plaćali oni koji putuju u starim i "prljavim" avionima i oni koji lete u najnovijim zrakoplovima. Što bi se moglo dogoditi, možda najbolje govori primjer Nizizemske, upozoravaju. I ona je svojedobno uvela sličan porez za zračne putnike, ali je ispalo da je to toliko smanjilo promet i dovelo do otpuštanja u zračnim kompanijama i na zračnim lukama, da je šteta bila kudikamo veća nego prihod od poreza, koji je ukinut nakon godinu dana, prenosi DW.