Jedno od češćih pitanja koja slušaju u minhenskom uredu Hrvatske turističke zajednice je hoće li se ovoga ljeta u Hrvatskoj, budući ulazi u EU, moći plaćati eurima. Isto pitanje čulo se i na konferenciji za njemačke novinare održanoj na turističkom sajmu fr.e.e u Münchenu. Hrvatski turistički predstavnici bili su sigurni da to za ovo ljeto nikako ne mogu obećati, euro će u nas vjerojatno biti uveden tek 2018., međutim ministar Veljko Ostojić smatra to važnim praktičnim pitanjem pa će razmotriti postoji li mogućnost da se EU gostima omugući plaćanje eurima i prije nego oni postanu službeno sredstvo plaćanja u nas.
Dobro upućene njemačke novinare zanimalo je i je li hrvatska strana sigurna da će prebroditi razmirice sa Slovenijom, a Hrvatska u srpnju uistinu i ući u EU. Žele znati i hoće li se PDV snižen na deset posto za ugostiteljske usluge značiti i niže cijene ovoga ljeta. Hrvatski predstavnici iznijeli su uvjerenje da će Hrvatska u srpnju postati dio EU obitelji, a niže cijene, pak, goste će dočekati samo u dijelu restorana.
Inače. u Münchenu je ministar Veljko Ostojic njemackom novinaru Tomasu Gaetanidesu urucio priznanje za doprinos u promociju hrvatskog turizma. No, ponajjbolja je promocija i ulog za iducu sezonu, kako istice direktor njemackog turoperatora ID Riva toursa Selimir Ognejnovic, cinjenica da su se njemacki turisti ljetos vratili s odmora u Hrvatskoj prezadovopljni..
- Nezadovoljnih je bilo samo 0,6 posto, sto je odlicno, ispod svih eruropskih prosjeka.Prihvatljivo je imati do najvise dva posto takvih putnika. Sve iznad toga znaci da postoji ozbiljan problem - kaze Ognjenović.
Hrvatski bi turizam mogao profitirati i od situacije u kojoj se našao avionski carter prijevoznik Bir Berlin. Zbog svojih internih problema morali su smanjiti broj letova, na tržištu je manje avio sjedala pa su cijene karata automatski porasle. Tako je, primjerice, povratni let za Mallorcu, koji je lani stajao 120 eura, sada 400 do 500 eura, a to će zasigurno mnoge njemačke turiste preusmjeriti prema bližim odredištima. Neke, nadaju se hrvatski turistički čelnici, i prema Hrvatskoj.
Prvi test će biti već Uskrs. Blagdan koji tradicionalno pokrene prvi veliki val putovanja u sezoni pada, istina, nekoliko tjedana ranije nego lani, pa se ne mogu očekivati spektakularni rezultati. No, s druge strane, snijeg u Münchenu kakav već dugo za vrijeme fr.e.e.-a nije viđen u tom gradu, mogao bi Bavarce inspirati da krenu ranije prema jugu nego su planirali. U svakom slučaju nitko od njemačkih i hrvatskih turističkih radnika, s kojima razgovaramo u Münchenu, ne isključuje mogućnost da Hrvatska ove godine privuče i koji postotak Nijemaca više čak i nego odlične lanjske sezone.
- Najkritičniji će biti lipanj, jer blagdan Duhova pada krajem svibnja, i u šestom mjesecu bi mogli imati nepopularnu ´´rupu´´. Nadam se da su to hotelijeri na vrijeme ukalkulirali i prilagodili se cijenama - veli Ostojić.
>> Četiri hrvatska kampa zaslužila ADAC-ovu titulu \'Best Camping\'
kakav euro u mjenjacnice i mjenjajte,mora i drzava od neceg zivit.