BC institut

Nove sorte ljepotica i opsesija

BC Institut
Foto: Robert Anic/PIXSELL
1/3
13.06.2018.
u 07:23

Sjeme BC instituta završava u izvozu u više od 20 zemalja, od EU do BiH, Srbije, Rusije, Turske..., a poslani su i prvi uzorci na kinesko tržište

U moru nabildanih megapsina teško je plivati, još teže ako su udružene poput Duponta i Pioneera, ChemChine i Syngente ili najnovijeg para Bayera i Monsanta. No hrvatskim je poljoprivrednicima, čini se, i unatoč darovima kojima ih te multinacionalke povremeno zasipaju, najdraže domaće sjeme poput onoga iz BC instituta koje već 121 godinu rađa na njihovim njivama, čulo se među uzvanicima te kompanije koja je jučer u Rugvici organizirala Dan polja BC strnih žitarica.

Da i mala tvrtka u odnosu na biokemijske svjetske divove može razvijati dobar biznis, potvrđuje činjenica da su stručnjaci BC instituta od njegova osnivanja u svijet otpravili više od 250 različitih hibrida kukuruza i više od 100 sorti pšenice. Od stvaranja do registracije hibrida kukuruza poput pajdaša, mejaša, dugog, kekeca, klipana, riđana, alibija, thrillera..., u prosjeku prođe i 10-ak godina, pa se jučer na Danu polja s oduševljenjem pratilo predstavljanje dviju novih ozimih sorti pšenice, ljepotice i opsesije, te novih sorti ozimog ječma, srećka i gospodara.

BC Institut
1/5

Ivica Ikić, predsjednik uprave BC instituta, kaže da 40% njihova sjemena završava u izvozu u više od 20 zemalja, od članica EU do BiH, Srbije, Rusije, Turske... Od ove godine prisutni su i u Grčkoj, Bugarskoj i Slovačkoj, a kako bi lakše zastupali svoje interese i proizvode, na ogromnom su ukrajinskom tržištu, koje smatraju potencijalno najzanimljivijim, otvorili i predstavništvo.

– Morate biti prepoznatljivi, imati vrhunski urod i sjeme te na neki način biti drukčiji, poput našeg pajdaša koji je već sedam godina najprodavaniji hibrid kukuruza na hrvatskom tržištu – objašnjava Ikić ističući da njihovi proizvodi uz kvalitetu imaju i dodanu vrijednost.

– Istraživanja su pokazala da mliječna goveda, svinje, pilići... koji se hrane kukuruzom iz našeg sjemena bolje napreduju u tovu, a naš je kukuruz otporniji i na mikotoksine, koji su danas sve veći problem – ističe Ikić. Strateški je cilj kompanije zadržati postojeće pozicije u RH, gdje s kukuruzom drže i 30% tržišta, te još veći izvoz. Uz pomoć novoga partnera, poslali su prve uzorke i na kinesko tržište, od kojega puno očekuju.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije