Od 24 državne trajekte linije na Jadranu za čije je održavanje bio oglašen natječaj Upravno vijeće Agencije za obalni linijski pomorski promet izabralo je koncesionara na njih pet, dok je za 19 linija natječaj poništen jer prispjele ponude nisu udovoljavale zahtjevima, priopćeno je danas iz agencije. Ponude su, inače , dostavila tri hrvatska brodara, najviše njih Jadrolinija koja se prvi put javila i s ponudom za liniju Jablanac – Mišnjak koju su dosad održavali trajekti Rapske plovidbe, što je, pak, izazvalo uznemirenost na Rabu zbog straha da će njihov brodar izgubiti posao.
To se ipak nije dogodilo, Rapskoj plovidbi dodijeljena je koncesija za liniju za otok Rab, koja odnedavno plovi od novog pristaništa u Stinici do Mišnjaka, dok je nacionalni brodar dobio preostale četiri linije pa će njihovi trajekti i dalje ploviti na linijama Valbiska – Merag, Brestova – Porozina, Prizna – Žigljen i Split – Supetar. Svih je pet linija dohodovno i brodari će plaćati koncesijsku naknadu za njihovo održavanje – Jadrolinija godišnju naknadu u visini dva posto ukupno ostvarenoga prihoda, dok će Rapska plovidba plaćati naknadu od 2,27 do 2,42 posto ostvarenog prihoda, ovisno o godini. Ovi koncesijski uvjeti primjenjivat će se od 1. siječnja 2013. godine i ugovori će vrijediti do 31. prosinca 2016. godine nakon čega će domaći brodari možda dobiti stranu konkurenciju jer će na novom natječaju ravnopravno moći sudjelovati svi zainteresirani brodari iz Europske unije.