Višesatno putovanje s kopna na otoke moglo bi uskoro postati prošlost. Njemačka tvrtka European Coastal Airlines započela je naime prvi projekt u Europi koji bi hidroavionima trebao povezivati hrvatsko kopno s otocima, i to od Dubrovnika do Pule.
Središnji ponton u Splitu
– Projekt je vrijedan 33 milijuna eura, a trebao bi se početi ostvarivati čim završe pregovori o zatvaranju izvora financiranja s jednom njemačkom bankom i dogovorom o koncesiji s hrvatskom Vladom – kaže za Večernji list generalni direktor ECA Klaus Dieter Martin.
Dodaje kako je riječ o zajedničkome ulaganju u kojem su im partneri tvrtka Röder Präzision iz Frankfurta i Aqua-Project-Group iz Berlina koje će sudjelovati u gradnji luksuznih pontona s brojnim sadržajima i središnjeg centra u Splitu te imaju iskustva s velikim brojem zrakoplovnih projekata u Njemačkoj.
– Svi će pontoni biti izgrađeni u Hrvatskoj i ovaj bi projekt mogao donijeti veliku korist ne samo za hrvatski turizam nego i za gospodarstvo općenito – kaže Martin.
Veliku potporu lokalne samouprave imaju, a ističe kako im je sada potreban i pristanak Vlade od koje se nada da će im omogućiti izgradnju središta u dijelu zrakoplovne baze Divulje kraj Splita koji im je ključan za cijeli projekt.
– U prvoj fazi projekta planiramo zaposliti 125 hrvatskih radnika, a počet ćemo s uslugom na deset odredišta: Splitom, Dubrovnikom, Hvarom i Korčulom na jugu, te Pulom, Rijekom, Zadrom, Malim Lošinjom i Rabom na sjeveru jadranske obale, te izravnom vezom Zagreba s otocima – kaže Martin.
Na početku će flota imati šest hidroaviona DHC 6-300, a početak operativnog djelovanja očekuje se u svibnju 2011. godine.
Martin ističe kako bi ovaj projekt mogao imati mnogo širu vrijednost za Hrvatsku osim turističke, jer već sad postoji interes njemačkog ADAC-a za suradnju, dva talijanska turoperatora zainteresirana su za dovođenje više od 145 tisuća talijanskih turista na hrvatsku obalu, a poslovni ljudi iz primjerice Italije kojima je trenutačno lakše doći do Egipta nego do Zadra, koristili bi se tom infrastrukturom za svoje potrebe. Hrvatska time također dobiva infrastrukturu i prijevozna sredstva za moguće unesrećene na otocima koji se za samo nekoliko minuta mogu prebaciti hidroavionima do najbliže bolnice.
Otvaranje radnih mjesta
– Dugoročno ovaj projekt nudi stvaranje i otvaranje novih radnih mjesta na hrvatskim otocima, a zrakoplovne veze neće biti plus samo turistima nego i lokalnom stanovništvu koje će, ako dobije određene Vladine subvencije, od Splita do Hvara ili Korčule putovati za 15 do 18 eura – zaključuje Klaus Dieter Martin.
a ko ce pilotirati tim avionima? njemci ili dalmatinci