Drugi naftni trgovac na hrvatskom tržištu, slovenski Petrol, ima velike planove u Hrvatskoj i svim zemljama bivše Jugoslavije. Ignac Rupar, predsjednik uprave Petrola Hrvatska, najavljuje da će kompanija u Hrvatsku do 2014. uložiti 75 milijuna eura, dok će u cijelu regiju investirati 428 milijuna eura.
Grupa Petrol u Hrvatskoj posluje putem dviju tvrtki kćeri: Petrola Hrvatska d.o.o. i sestrinske tvrtke Euro-Petrol. Unatoč lošoj situaciji u kojoj se nalazi cijelo gospodarstvo, premašili su planove na hrvatskom tržištu, ali i na razini grupacije.
– Grupa Petrol u prvih devet mjeseci 2010. prodala je 1,7 milijuna tona naftnih derivata, što je 3% više nego u istom razdoblju lani i 6% više od planiranog. Ostvareno je 313,1 milijun eura prihoda od prodaje robe, što je 10% više u odnosu na isto razdoblje 2009. i 4% više od planiranog. Grupa je, prema procjenama, u prvih devet mjeseci 2010. ostvarila 34,8 milijuna eura neto dobiti, što je 8% više nego što je planirano i više nego u istom razdoblju 2009., kada smo ostvarili 19,1 milijun eura neto dobiti. Trend rasta bilježimo i na hrvatskom tržištu, i na području prodaje naftnih derivata i na području prodaje trgovačke robe – kazao je Ignac Rupar.
Unatoč otežanim uvjetima poslovanja, investicije nisu zaustavljene, ni u maloprodajnoj mreži ni u energetskom poslovanju.
– Naša je vizija postati nositelj kvalitete i razvoja cjelovite ponude energetike i “convenience” modela benzinskih postaja u jugoistočnoj Europi – kaže Rupar.
Do 2014. Petrol planira uložiti 75 milijuna eura u maloprodajnu mrežu u Hrvatskoj te zaposliti još 300 radnika. U sljedeće četiri godine predviđa se investicija čak 428 milijuna eura u zemlje regije u kojima Petrol posluje: Hrvatsku, Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, Srbiju, Crnu Goru i Kosovo.
– Petrol nastavlja širenje maloprodajne mreže u Hrvatskoj te će investirati u nove benzinske postaje, njih 23 do 2014. Također, naši planovi uključuju stvaranje preduvjeta za opskrbu Hrvatske naftom i plinom iz luka na Jadranu, što podrazumijeva dugoročne najmove skladišnih kapaciteta duž obale. Kvaliteta goriva koje prodajemo nešto je čemu kontinuirano težimo, naša goriva spadaju u kategoriju “premium goriva” na tržištu, iznadstandardna su te ih nabavljamo od najboljih naftnih kompanija (Total, BP, Shell, ENI), a vrhunska je i kvaliteta trgovačke robe koju nudimo u maloprodajnoj mreži. Naše planirane investicije uključuju i povećanje projekata na području energetike. Povećavamo i ulaganja u marketing jer želimo izgraditi prepoznatljiv brend, poznat po kvaliteti proizvoda i usluga te brojnim pogodnostima. Cilj je povećati tržišne udjele te biti među prva tri naftna trgovca u svim zemljama regije – rekao je Rupar.
Petrol je trenutačno drugi naftni trgovacu Hrvatskoj i tu poziciju žele učvrstiti.
– S obzirom na stabilnu vodeću poziciju Ine, u bližoj budućnosti zasigurno nećemo težiti preuzimanju primata na tržištu. Naši su ciljevi na hrvatskom tržištu vrlo konkretni, a to su povećanje broja benzinskih postaja, opskrba Hrvatske najkvalitetnijim pogonskim gorivima i trgovačkom robom te naftom i plinom iz luka na Jadranu, dugoročni najmovi skladišnih kapaciteta duž obale, neovisnost izvora nabave uz najbolje uvjete poslovanja, povećanje projekata na području energetike te pružanje najkvalitetnije usluge – kazao je Rupar. Četverogodišnji strateški razvojni plan cijele Grupe Petrol, osim naglaska na naftno-trgovinskoj djelatnosti u JI Europi, uključuje i snažan razvoj energetskog poslovanja, osobito prodaje i distribucije prirodnog i ukapljenog naftnog plina.
– Baš u tom segmentu hrvatsko se tržište pokazalo odličnim. Akvizicija drniškog Jadranplina i osječkog Butana početak je našeg puta prema poziciji relevantnog igrača na području maloprodaje i veleprodaje UNP-a, što je u skladu s našom strategijom koja predviđa jak poslovni razvoj u tom segmentu. Petrol postaje relevantan alternativni distributer ukapljenog naftnog plina na hrvatskom tržištu, a to će pokazati i naši skori budući poslovni potezi – zaključio je Rupar.
Sačekajmo malo, da nam \"fantemlati\" i slični objasne, kako je ova investicija od 75 milijuna štetna za hrvatsku ekonomiju.......