Povezivanje Jadrana, Baltika i Sjevernog mora

PKP Cargo i OT Logistics žele dokapitalizirati HŽ Cargo

17.04.2014., Knin -  Od ponoci radnici HZ Carga nalaze se u trodnevnom strajku pa su vlakovi i teret ostali na zeljeznickim postajama. Do strajka je doslo zbog neuspjelog mirenja s Upravom HZ Carga.  Photo: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
19.10.2015.
u 15:05


Kao podrška Poljacima za ulazak u HŽ Cargo spominje se Prvo plinarsko društvo

HŽ Cargo će, nakon prošlogodišnjeg neuspjela pokušaja privatizacije, uskoro ponovno krenuti u potragu za privatnim ulagačima. Vlada je proljetos preuzimanjem dugova HŽ Carga povećala temeljeni kapitala te tvrtke za 974,9 milijuna kuna, no da bi to bilo sukladno pravnoj stečevini Europske unije, Cargo će privatne tvrtke morati dokapitalizirati s minimalno 40 posto tog iznosa.

Javni natječaj

Stoga će se, nakon što Europska komisija da zeleno svjetlo, raspisati međunarodni javni natječaj za dokapitalizaciju te državne tvrtke za željeznički prijevoz tereta.

A najozbiljniji kandidati za ulaganje oko 400 milijuna kuna poljske su tvrtke PKP Cargo i OT Logistics, koje su već pokazale interes za ulazak u vlasničku strukturu HŽ Carga. Prema informacijama Večernjeg lista, njihov hrvatski partner u tome bi bila tvrtka Prvo plinarsko društvo.

PKP Cargo je najveći poljski i drugi najveći europski željeznički prijevoznik tereta s godišnjim prihodima od čak 8,7 milijardi kuna. HŽ Cargo pak godišnje uprihodi oko 800 milijuna kuna. Te su dvije tvrtke početkom ove godine već potpisale strateški sporazum o suradnji.

U PKP Cargu na naša pitanja o njihovu interesu za dokapitalizaciju HŽ Carga odgovorili su nam samo da nemaju komentara.

No, zato su nam opširno objasnili zašto im je važna strateška suradnja s hrvatskom tvrtkom. HŽ Cargo im je, kažu, važan za širenje poslovanja u srednjoj i južnoj Europi.

– Suradnja s HŽ Cargom omogućuje nam pružiti sveobuhvatne logističke usluge u trokutu Baltik – Jadran – Sjeverno more te na Balkanu. To nam daje pristup moderniziranim lukama u Rijeci i Pločama, terminalima HŽ Carga i relativno raširenoj željezničkoj mreži – navode u PKP Cargu, na čijem je čelu Adam Purwin.

Dodaju da je jedan od glavnih ciljeva PKP Carga stalno povećanje opsega poslovanja u Poljskoj i inozemstvu, koncentrirajući se na regiju srednje Europe.

A to postižu akvizicijama poput kupnje češkog AWT-a u svibnju ove godine te sporazumima o strateškom partnerstvu, kao što su to učinili s HŽ Cargom.

Da Poljaci imaju ozbiljne namjere u Hrvatskoj i povezivanju Jadrana i Baltika, govori i interes tvrtke OT Logistics za dokapitalizaciju HŽ Carga jer je ta tvrtka već sudjelovala u dokapitalizaciji Luke Rijeka, čiji je sad suvlasnik.

Širenje poslovanja PPD-a

Prvo plinarsko društvo, pak, već je ušlo na tržište željezničkog prijevoza tereta preuzimajući malu tvrtku Adria Transport, no upućeni kažu da bi im se u njihove planove širenja poslovanja u Hrvatskoj, poput ulaska u kutinsku Petrokemiju, HŽ Cargo odlično uklopio.

Na pitanja o interesu za dokapitalizaciju HŽ Carga, iz PPD-a su poručili da, s obzirom na to da nemaju saznanja o raspisivanju natječaja, u ovom trenutku nisu u mogućnosti odgovoriti na naše pitanje.

>>Vlada o dokapitalizaciji HŽ Carga

>>HŽ koči austrijski posao Gredelja vrijedan osam milijuna eura

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije