Uprava Ine odobrila je strategiju razvoja te kompanije od 2011. do 2015. godine, a Nadzorni odbor još mora odobriti poslovni plan te strategije težak 20 milijardi kuna.
Dvije trećine ulaganja u RH
Od toga će se oko dvije trećine ulaganja, odnosno 11 do 12 milijardi kuna, uložiti u Hrvatskoj, potvrdili su jučer u Ini. Planom ulaganja najviše investicija predviđeno je u istraživanje i proizvodnju nafte i plina, i to ne samo na hrvatskom nego na međunarodnom tržištu. Kada je riječ o rafinerijama i marketingu, Ina kani preuzeti ulogu regionalnog lidera. Ina će se posebno fokusirati na nove projekte, točnije nove izvore nafte i plina kako bi održala svoje rezerve, inače bi joj proizvodnja pala. I proizvodnja plina i nafte u Siriji, koja sada Ini donosi najviše novca, na svom je vrhuncu, a već za dvije-tri godine past će napola. U segmentu rafinerija i maloprodaje, doznaje se u krugovima bliskim naftnoj industriji, okruženje nije dobro. Zbog visokih cijena nafte, ali krize i recesije, manja je prodaja derivata. Prodaja rafinerija u regiji je pala od 13 do 15 posto, a trend je da se u zapadnoj Europi rafinerije zatvaraju, a u Aziji se grade i njihovi se viškovi prebacuju na europsko tržište. U svjetlu tih okolnosti, strateški plan Ine za rafinerije u Rijeci i Sisku jest da se ona sisačka sačuva na način da obje funkcioniraju kao jedna rafinerija na dvije lokacije. Što to znači? Namjera je povezati te dvije rafinerije cjevovodom ili optimirati cestovni prijevoz i u preradi nafte koristiti se objema, odnosno dio prerade obaviti u Rijeci, a dio u Sisku. Tako bi se, uvjeravaju izvori bliski toj naftnoj kompaniji, sačuvala sisačka rafinerija, a kapacitet njezine prerade dostigao bi dva milijuna tona godišnje. U Sisku bi se naglasak stavio i na ulaganja u održavanje, zaštitu zdravlja, sigurnost okoliša...
Obnova 270 crpki
– Nepotrebno je u obje rafinerije graditi dupla postrojenja – smatraju naši izvori. Takva je strategija jednoglasno prihvaćena na upravi. U Rijeci će se ulaganje odnositi na tehnologiju za obradu teških ostataka. Do 2015. godine Ina namjerava obnoviti 270 crpki, a cilj je te kompanije da šest posto poveća prodaju benzina te četiri posto prodaju dizela. Ina razmišlja i o poslovima s energijom te je želja da osim naftne i plinske kompanije postane u potpunosti energetska.
– Cilj nam je Inu učiniti liderom i na regionalnom tržištu – rekao je Zoltan Aldott, predsjednik uprave.
Plan za Sisak: Jedna rafinerija na dvije lokacije
Riječku i sisačku rafineriju povezalo bi se cjevovodom ili bi se optimirao cestovni prijevoz kako bi dvije rafinerije radile jedan posao...
Komentara 9
Mađarima jako smeta Sisak, jer imaju svoju rafineriju u Mađarskoj koja bez problema pokriva cijelo područje. Današnja jedina kvazi-prepreka je državna granica koje uskoro neće biti. Nekoliko puta je dan plan Mađarima za Sisačku rafineriju, s više opcija, no nisu ga niti pogledali. Sad možemo očekivati još 2-3 incidenta u rafineriji, nakon čega će javnost sama tražiti da se ista zatvori i onda će Mađari ispasti heroji, a rješit će se onoga što im smeta.
ovi clanak ..zbija ne razumin..moze li mi to kokod ..sa ruski ili madjarski privest..
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Ma ovo mi zvuči defintivno kao priprema za zatvaranje jedne od Rafinerija - vjerojatno Siska. Prebacivanje sirovine cjevovodom , koliko bi koštalo polaganje takvog cjevovoda? Cestovni prijevoz uz sve veću cjenu energenata? Gdje je tu isplativost?