PLIN Građevna dozvola za plinovod prema Mađarskoj do kraja godine

Plinska veza za EU

pos-plinska-txt.jpg
import
11.07.2006.
u 14:05

Nedavnim potpisivanjem memoranduma o razumijevanju između tvrtki Plinacro i BH Gas počelo je otvaranje Hrvatske kao tranzitne zemlje za plin, doduše još u planovima, ali puno bliže ostvarenju nego ikada dosad.
Suradnja u području vezanom uz plin, sve važniji energent budućnosti, i to na razvitku i gradnji plinskih transportnih sustava, sve je važnija. To je najbolje pokazao ovogodišnji "zimski rat" plinom između Ukrajine i Rusije, posljedice kojeg su osjetile i gotovo sve europske zemlje.

Sigurnost opskrbe
Dugoročni partnerski odnosi koji su postavljeni memorandumom u duhu su upravo europskih direktiva o energetskoj politici i dobivaju na važnosti posebice zbog činjenica da su obje zemlje vezane samo uz jedan dobavni smjer za plin, što zacijelo utječe na sigurnost opskrbe građana.
Povezivanje plinskih sustava dviju zemalja usko je vezano uz gradnju plinovoda Slavonski Brod  Donji Miholjac  Dravszerdahely u Hrvatskoj i plinovoda Bosanski Brod  Zenica  Ploče u Bosni i Hercegovini. Izoliranost na plinskom tržištu i uključivanje u regionalno tržište moguće je, tvrde stručnjaci, samo spajanjem dvaju sustava. Pritom je plinovodu Bosanski Brod  Zenica u dogovorima stručnjaka dana najveća važnost. Njegova je gradnja tek prva faza iznimno velikoga projekta koji će, procjenjuje se, stajati oko 250 milijuna eura. Među ostalim su projektima koji bi se uključili u gradnju plinske infrastrukture smjer Sarajevo  Ploče  Mostar, priključni plinovodi na planiranom i postojećem transportnom sustavu Derventa  Banja Luka  Prijedor i Šepak  Ugljevik  Brčko  Bijeljina, zatim prijevozni smjer Kladanj  Tuzla  Doboj  Bosanski Brod kao i podzemno skladište prirodnog plina u rudniku soli Tetima kod Tuzle.
I kao što je strateška odluka povezivanje plinskih sustava Hrvatske te Bosne i Hercegovine, jednako je važna i druga  povezivanje s Mađarskom.

Jedan dobavni smjer
Hrvatska ima samo jedan međunarodni dobavni smjer za plin, i to Rogatec  Zabok, kapaciteta 1,5 milijardu kubika plina godišnje, kojim dolazi plin iz Rusije. Upravo radi smanjenja ovisnosti o samo jednom dobavljaču (i jednom smjeru), u planu je gradnja dodatnoga međunarodnog pravca, i to Donji Miholjac  Dravszerdahely. Kako su nam potvrdili u tvrtki Plinacro, na tome se radi i već do kraja godine može se očekivati i zahtjev za izdavanje građevne dozvole.


Manja ovisnost o uvozu iz Rusija

Osim spajanja sa susjednim, mađarskim i bosanskohercegovačkim sustavom, već do početka ovogodišnje ogrjevne sezone dovršit će se i najveći projekt u Hrvatskoj, plinovod Pula – Karlovac, čime će se omogućiti izravna dobava plina sa sjevernojadranskih plinskih polja umjesto da se taj plin prevozi preko Italije i Slovenije. Bude li sve u redu, Hrvatska bi za nekoliko godina trebala postati prava tranzitna zemlja za plin, što će donijeti brojne koristi. Ne samo što će se povećati kvaliteta i sigurnost opskrbe građana nego će od izravne koristi biti i naplata prolaza plina kroz hrvatski dio sustava. I, možda najvažnije, osigurat će se – osim novh količina plina iz podmorja sjevernog Jadrana – i dodatni dobavni smjerovi, pa će ovisnost u uvozu ruskog plina biti kudikamo manja, o čemu razmišljaju i u brojnim zemljama članicama EU.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije