Naša najveća prehrambena kompanija Podravka obilježila je 50 godina rada u Rusiji. Davne 1967. u okviru dogovora razmjene između tadašnjeg SSSR-a i Jugoslavije na rusko su tržište plasirali Vegetu i dvije juhe u vrećici te jako brzo stekli povjerenje potrošača pa je plasman brzo proširen i na nove proizvode. Danas su Podravkini proizvodi dostupni širom Ruske Federacije, a Vegeta je lider među njima.
Planira se proizvodnja u Rusiji
– Cilj je Podravke u idućih pet godina rasti na međunarodnim tržištima, kako organski tako i kroz strateška partnerstva s lokalnim kompanijama. Rusiju gledamo kao glavno tržište za daljnji rast i razvoj koristeći oba modela, a očekujemo dvoznamenkaste stope rasta – rekao je predsjednik uprave Podravke Zvonimir Mršić. Na upit novinara o mogućem otvaranju proizvodnje u Rusiji, Mršić je rekao da je taj plan postojao prije četiri godine, ali je proces zbog devalvacije rublja zaustavljen.
– No zbog rasta Podravkinih proizvoda na ruskom tržištu, taj plan stoji i realizirat ćemo ga kroz akviziciju, greenfield ili brownfield ulaganje – rekao je Mršić. Podravka ima potencijala za ulaganje i do 500 milijuna eura, a da pritom stopa zaduženosti ostane niska.
Podravka je 50 godina rada u Rusiji obilježila nekoliko dana prije održavanja skupštine na kojoj će se imenovati novi Nadzorni odbor, a već dulje vrijeme nagađa se o smjeni uprave, čiji će čelnik Z. Mršić obilježiti i pet godina rada koje su, potvrđuju brojevi, bile i najuspješnije u poslovanju kompanije kojoj je vrijednost udvostručena. Već sljedeći tjedan Podravka otvara tvornicu u Tanzaniji, u kojoj će se proizvoditi dio Podravkina asortimana za tržište Afrike.
Regija Rusija, ZND i Baltik u prošlogodišnjih devet mjeseci ostvarili su najveći rast unutar Podravka Grupe. Ukupna prodaja hrane i lijekova na ruskom tržištu bila je 23,5 milijuna eura, što je rast od 55,2 posto u odnosu na godinu prije. Ukupni prihodi Podravke, prema procjeni, lani su bili između 530 do 550 milijuna eura, što znači da gotovo pet posto prihoda dolazi s ruskog tržišta.
Udvostručen rast
– Posljednjih pet godina imamo kontinuirani trend rasta koji je najviše došao do izražaja osnivanjem vlastitog poduzeća 2014. godine, kada smo počeli potpisivati direktne ugovore s maloprodajnim lancima i distributerima, što nam je omogućilo i širenje asortimana i ulazak na sve dijelove Ruske Federacije. Od 2014. udvostručili smo rast na ruskom tržištu unatoč sankcijama, devalvaciji rublja i drugim nepovoljnim okolnostima – izjavio je Damir Perlok, potpredsjednik Podravke za Regiju Rusija i CIS.
Podravka je lider na ruskom tržištu u dijelu univerzalnih začina i juha u vrećici za kuhanje te predvodnik trendova u stvaranju prehrambenih proizvoda. Ovisno o kategoriji, vrsti proizvoda, regiji u kojoj su predstavljeni, Podravka je ondje među tri vodeće kompanije. U segmentu univerzalnih začina, drugi je proizvođač.
KPJ je odlučio podravku predati sposobnom drugu kao sve najbolje kompanije sto su uzeli drugovi boljševici