Konsolidacija

Vodeći hrvatski plinar preuzeo jedinog konkurenta Hrvatskih željeznica

30.03.2015., Zagreb - Oliver Krilic, voditelj poslova u Adria Transportu.
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
31.03.2015.
u 14:43

PPD kupio većinski udjel u Adria Transportu. Adria Transport je lani bio prva tvrtka koja je provela privatni vlak hrvatskim prugama

Prvo plinarsko društvo (PPD), domaći lider u opskrbi i trgovini prirodnim plinom, nastavlja s politikom diversifikacije poslovanja. Nakon nedavnog ulaska u vlasničku strukturu Luke Ploče PPD je ovih dana preuzeo i većinski udjel u tvrtki Adria Transport, prvom i zasad jedinom domaćem alternativnom operatoru željezničkog prometa.

Ta je tvrtka lani prva ishodila sve dozvole kako bi se mogla baviti željezničkim transportom, djelatnošću koju je sve do ulaska Hrvatske u Europsku uniju mogao obavljati jedino državni monopolist HŽ Cargo. Ipak, od 1. srpnja 2013. tržište je liberalizirano, a upravo je Adria Transport prošle godine bio prva tvrtka koja je provela prvi privatni vlak hrvatskim prugama. Direktor i osnivač tvrtke bio je Slovak Mario Mataš koji je tada najavljivao lov na četiri milijuna tona tranzitnog željezničkog prometa koji zaobilaze Hrvatsku, no u međuvremenu je procijenjeno da će zacrtane ciljeve lakše ostvariti u okvirima velikog poslovnog sustava poput PPD Grupe, koji objedinjuje 11 poduzeća sa širokim spektrom biznisa, od trgovine energijom preko investicijskih projekata do transporta.

Cijenu transakcije nije bilo moguće doznati, no prema neslužbenim informacijama, Adria Transport već za nekoliko dana i simbolički će biti konsolidiran u PPD Grupu promjenom imena u PPD Transport. Operativno poslovanje tvrtke vodit će Oliver Krilić, koji je i dosad bio zadužen za Adria Transportov biznis u Hrvatskoj, a nekoć je bio na čelu HŽ Vuče vlakova. Iz PPD-a nisu željeli komentirati svoju novu akviziciju, dok je Krilić samo ustvrdio kako su u Adria Transportu procijenili da će u okvirima PPD-a imati uvjete za stabilan poslovni rast i razvoj.

PPD će nam kroz svoje poslovanje omogućiti prijevoz dovoljnih količina robe koje su nam potrebne da bismo stabilno poslovali. Novim tvrtkama na tržištu koje se tek otvara, a željezničko tržište je upravo takvo, uvijek je najveći problem osigurati inicijalnu razinu prometa i prihoda koja može pokriti nužne investicije i fiksne troškove. Mi ćemo upravo to ostvariti s PPD-om i to će nam onda biti zdrava osnova za tržišni rast – rekao je Krilić dodajući da unatoč ulasku strane konkurencije na tržište željezničkih usluga u Hrvatskoj, PPD Transport ostaje, uz HŽ Cargo, jedina tvrtka na tržištu koja je registrirana u Hrvatskoj i koja zapošljava domaću radnu snagu.

Ulazak PPD-a u biznis željezničkog transporta mora se promatrati prvenstveno u kontekstu kompanijina iskoraka u sektor lučkog biznisa, odnosno skladištenja nafte i naftnih derivata. Podsjetimo, PPD je nedavno dobio potkoncesiju za gradnju terminala za ukapljeni naftni plin (UNP) u luci Ploče. Također, PPD je preuzimanjem oko 25 posto udjela u Luci Ploče, a nagađa se da bi u konzorciju s Inom mogao preuzeti kutinsku Petrokemije. 

>> Ina i PPD nisu loš izbor jer žele zadržati kupca plina

Komentara 1

JO
Jovana86
13:31 12.03.2016.

Olivere, licite na deda Andriju. Pozdrav iz Beograda

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije