poslovni uzlet

Riječka tvrtka razvija novi koncept brana od poplava napravljenih od poliester tkanina

27.05.2014.
u 11:51

Prema kupcima krenut ćemo već kroz nekoliko tjedana, kada dobijemo sve potrebne certifikate, poručuju iz MGK-packa.

Uslijed poplava koje su pogodile ovih dana Hrvatsku, a još teže susjedne Srbiju te Bosnu i Hercegovinu, dodatnu pažnju pobuđuje projekt grupe MGK-Pack koja razvija novi koncept brana od poplava koje su napravljene od poliester tkanina koja je dodano plastificirana. Radi se o materijalu koji se bazira na celtama koje se koriste u kamionskom prijevozu i u kojeg se onda upumpava voda iz samih poplavljenih područja. Kako pojašnjava Tomislav Petrić, predsjednik Uprave MGK-packa, inače najvećeg regionalnog proizvođača metalne ambalaže i čepova, radi se o  projektu “Vodom protiv vode” koji je u kooperaciji njihove tvrtki kćeriCorus savjetovanja i partnerskog Majo-commercea pokrenut početkom godine. Projekt, čiji je idejni začetnik Frano Pokrajčić, direktor tvrtke Majo-commerce,  je trenutno u fazi završnih testiranja i očekuje se da bi već za mjesec dana mogla biti pokrenuta i serijska proizvodnja.

Načini primjene

“Nastavno na poplave koje su zahvatile Hrvatsku, Bosnu i Srbiju, htjeli bi unijeti bar malo nade da se ovakav razmjer štete u budućnosti može bitno smanjiti sa novim načinom obrane od poplava koji smo razvili. Sustav koristi baš tu vodu koja prijeti kao sredstvo zaštite od iste. Sa ovim sistemom se za 20-ak puta kraće vrijeme dobije bolji efekt od gradnje zečjeg nasipa koji je do sada jedini način obrane od poplava. Uz to, može se koristiti višestruko za razliku od uobičajne gradnje nasipa. Radi se o kilometrima nasipa koji se par puta godišnje grade, utroše se velika financijska sredstva, u Hrvatskoj oko pet milijuna eura samo ove godine, a nakon prolaska vodenog vala, opet ostaje čekanje novog i sve ispočetka. Sa ovim sustavom se priča potpuno mjenja, možemo graditi u dužinu i visinu nasipe koliko god treba i koji se mogu neprestano koristiti uz višestruko manji angažman ljudskog i vremenskog kapaciteta”, navodi Petrić. U Corusu prednost svoje brane u odnosu na postojeću uspoređujući s vremenom postavljanja te cijenom. Naime, kaže Petrić, za 10 metara standardnog nasipa od vreća s pijeskom visokog jedan metar treba 600 vreća i 10 kubnih metara pijeska, a što košta oko 4000 kuna. Za njegovo postavljanje potrebno je dosta vremena i veliki broj ljudi.

Lako postavljanje

S druge strane, Corusovu gumenu brana, čija cijena se kreće na razini standardnih “zečjih nasipa”, mogu tri čovjeka postaviti za 20 minuta. Brane se mogu postavljati unedogled, a za sada su testirane na visinu od maksimalno tri metra. Promjer cijevi brane može biti od 32 do 120 centimetara, a o čemu i ovisi njezina konačna cijena i brzina pumpanja vode. Nakon što opasnost od poplave prođe, brana se jednostavno demontira, osuši, smota te lako pospremi u skladište do naredne nepogode.

Tomislav Petrić najavljuje da će prema potencijalnim kupcima krenuti već kroz nekoliko tjedana, kada dobije sve potrebne certifikate. Primarni interes mu je javni sektor, Hrvatske vode i ostale organiziacije koje imaju veze s vodoprivredom. No, isto tako procjenjuje da će mnoge tvrtke i privatna gospodarstva željeti uložiti relativno mala sredstva u vlastitu učinkovitu zaštitu od poplave. Očekuje i da će osiguravajuća društva imati povoljnije police za osiguranike koji imaju neki vid zaštite od poplave – poput slučaja s kućama koje imaju vatrodojavne sustave. “Proizvodnju je gotovo u potpunosti moguće organizirati u Hrvatskoj. Radi se o 100 posto hrvatskom projektu s globalnim dometom. Prema sadašnjim kapacitetima mi možemo dnevno proizvesti 100-injak metara ovakvih brana”, tvrdi Petrić.

Vodeći u Europi

Novi investicijski ciklus

Riječka tvrtka MGK-pack, s pogonima u Rijeci i Zagrebu, jedan je od većih europskih proizvođača metalne ambalaže. Grupa danas ima više od 110 zaposlenih koji ostvaruje godišnji prihod na razini 80 milijuna kuna. Lani su završili investicijski ciklus od četiti milijuna eura u nove proizvodne linije čime će, kako kaže sam Tomislav Petrić, napraviti iskorak na zapadna tržišta i pokrenuti novi investicijski ciklus. Asortiman MGK-packa, ovisno o vrsti proizvoda i njegovoj konačnoj namjeni, podijeljen je u dvije osnovne grupe, limenke i poklopce. U diviziji “limenke”, koje se proizvode u tvornici u Rijeci, obuhvaćena je kompletna prehrambena, riblja i kemijska industrija, i to sa svim tipovima limenki, u bijelom limu i aluminiju. Divizija “poklopci”, za koju je zadužena tvornica u Zagrebu, pokriva industriju žestokih alkoholnih pića, sokova, voda, prehrambenu, pivarsku te vinarsku industrija.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije