– Obzirom da Hrvatska 1. 7. postaje punopravna članica EU, smatramo da je odabrani trenutak za objavu javnog natječaja za prodaju HŽ Carga nepovoljan, budući da će sva imovina ulaskom u EU dobiti na vrijednosti pa tako i HŽ Cargo. Zato bi, već iz tog razloga, bilo mudrije pričekati s prodajom da vrijednost HŽ Carga poraste – stoji u otvorenom pismu predsjednika Sindikata hrvatskih željezničara Ivana Forgača koje je poslao Upravi HŽ Carga i predsjedniku Vlade Zoranu Milanoviću.
SHZ se ne slaže s prodajom HŽ Carga već smatraju kako ga treba rekonstruirati i konsolidirati te da bi tada opstao kao nacionalni operater u većinskom vlasništvu Hrvatske.
– Smatramo da je to i jedini način da hrvatsko gospodarstvo i dalje ima mogućnost korištenja prijevoza robe željeznicom u unutarnjem prometu. Jer, strani vlasnik bit će zainteresiran jedino za tranzitni prijevoz, na kojem može ostvariti značajniji profit, dok će prometovanje teretnih vlakova na prugama izvan paneuropskih koridora, a to je više od tri četvrtine pruga, nakon prodaje HŽ Carga većinom biti obustavljeno, čime će se dodatno umanjiti konkurentnost dijela domaćeg gospodarstva, a broj zaposlenih u HŽ Cargu svesti će se na minimum kojeg se ne usudimo ni predviđati – dodaje.
Zbog toga traže da Uprava HŽ Carga, kroz poboljšanje naplate potraživanja i prodaju nepotrebne imovine, poboljša likvidnost i tako osigura redovitu isplatu plaće i servisiranje obveza, a Vlada RH, umjesto prodaje većinskog udjela, putem dokapitalizacije, ili kroz državno jamstvo, osigura sredstva za nastavak restrukturiranja i završetak financijske konsolidacije HŽ Carga i kćerinskih društava, kako bi se tvrtka pripremila za liberalizaciju prijevoza robe željeznicom.
– Ukoliko Vlada RH i Uprava HŽ Carga ne prihvate ove naše zahtjeve, Sindikat hrvatskih željezničara zadržava pravo organiziranja javnog prosvjeda i štrajka radnika HŽ Carga i kćerinskih društava – zaključuju.
>> Spas od stečaja: Za HŽ Cargo u igri Austrijanci, Česi, domaći fondovi...