Sektor trgovine u Srbiji doživio je prošle godine snažan udar, koji se u izvještaju nadležnih institucija objašnjava prije svega kao posljedica ekonomske krize i pada životnog standarda. U prvih jedanaest mjeseci prošle godine maloprodajne su cijene narasle 10,3 posto, a istodobno je zabilježen pad maloprodaje od 10,6 posto.
Srbijanski mediji navode da je veliki broj trgovina zbog nelikvidnosti propao, a ostale su se počele prilagođavati novonastaloj situaciji i u dogovoru s dobavljačima otvarati prodavaonice s jeftinijom robom koja je cijenama pristupačnija većem broju potrošača. Inicijativu je prva preuzela kompanija “Jabuka” koja je još u ožujku počela otvarati takozvane SOS trgovine namijenjene siromašnijim građanima, a “Delta Maksi” Miroslava Miškovića nekoliko je svojih supermarketa pretvorila u trgovine skladišnog tipa i napunila ih robom s niskim cijenama nazvavši ih “Tempo ekspres”.
Prema posljednjim podacima u Srbiji je dosad otvoreno petnaest SOS trgovina, i to najviše u Beogradu, Nišu i Pančevu, gdje je i najveći broj građana ostao bez posla.
Srbijanski ministar trgovine preporučio je i malim trgovcima da promijene svoju ponudu robe u skladu s novonastalim stanjem na tržištu i da u ponudu stave veći broj dnevno potrošnih i jeftinijih artikala umjesto trajnih i skupljih kako bi opstali na tržištu.
Građani za stanje u trgovini najviše optužuju vlast koja se, prema njihovu mišljenju, nije dovoljno trudila da zaštiti domaće proizvođače, pa su sami pokrenuli projekt “Birajmo domaće”.
koji idiotski clanak . preplovilo srbiju sa PETNAEST prodavnica .