Jozo Džakula, direktor informatike u Konzumu, na jučerašnjem je okruglom stolu u organizaciji Polovnog dnevnika spomenuo zanimljivu (i pomalo zastrašujuću?) ideju - kazao je naime kako u Australiji, točnije u Brisbaneu, postoji trgovina u kojoj su počeli naplaćivati ulaz kupcima.
\"Naplaćuju ulaz po pet dolara i kažu svojim kupcima \'Ok, mi ćemo vam naplatiti (ulaz, op.a.), tko kupi nešto vratimo mu pet dolara. Tko ne kupi, ništa. Zapravo naplaćujemo ulaz šetačima. Onima koji samo dolaze razgledati\'\", kazao je Džakula na okruglom stolu Poslovnog dnevnika pod nazivom \'Hrvatska 2020: Što su naši aduti u digItalnom društvu\'.
Očekujemo da će se u Hrvatskoj u idućih sedam godina pojaviti mnogo projekata povezivanja virtualnoga i fizičkog svijeta, takozvanih internet stvari, kazao je Džakula.
Navodi da Konzum radi na pilot-projektu uvođenja NFC-a, razmatra uvođenje RFID-a, već je u trgovine uveo bežične tehnologije kako bi bolje upravljao procesima u trgovinama, a radi i s Fakultetom elektrotehnike i računarstva iz Zagreba na razvoju novih tehnologija. Dodaje da se neke od tehnologija već mogu pronaći u trgovinama poput samoposlužnih blagajni, čitača kojima kupci sami naplaćuju robu, mogućnosti plaćanja računa na blagajni trgovine, lutrije i podizanja novca na taj način te samoposlužnih benzinskih postaja. \"Sada radimo na rješenju s jednom mladom hrvatskom tvrtkom, rješenju kakvo nismo vidjeli nigdje u Europi, a pratimo i trendove diljem svijeta, poput trgovine u Brisbanu koja naplaćuje ulaz kupcima\", zaključuje Džakula. Više pročitajte ovdje.