Šef Atlasa

Tomislav Varga: Sezona 2017. bit će još bolja

Tomislav Varga
Foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL
05.12.2016.
u 11:30

Online nije pobijedio, i dalje se otvaraju klasične agencije.

Mlađi brat bivšeg ministra zdravstva Tomislav Matija Varga u Atlas i Adriatica.net grupu prije dvije godine došao je s bankarskim iskustvom, a za sobom je, među ostalim, imao i višegodišnje financijaško iskustvo u koncernu Agrokor. Predsjednik uprave Atlasa i Adriatica.net grupe javno se ne eksponira previše, ali ovaj tjedan nadmetat će se za mjesto na kojem neće moći izbjeći pažnju javnosti – predsjednika strukovne agencijske udruge.

Jeste li zadovoljni kako je Udruga hrvatskih putničkih agencija dosad funkcionirala?

Prije tri godine proslavili smo 90. rođendan. S obzirom na iskustvo u svim segmentima turističkog biznisa, smatram kako je vrijeme da se aktivnije uključimo u pozicioniranje putničkih agencija u Hrvatskoj, koje su izuzetno važne za cjelokupan hrvatski turizam, što se ponekad zaboravlja. Prostora za rast zasigurno ima.

Sezona je za hotelijere, privatne iznajmljivače i ugostitelje bila dobra, kakva je bila za agencije koje su 2015. masovno završile u gubicima?

Sezona je bila izuzetna – povećali smo broj partnera i gostiju, u ovom segmentu rasli smo 40%, pritom primarno mislim na aviogoste. Jako nas veseli znatan porast u regiji središnje Dalmacije, a naznake za iduću sezonu pokazuju da ta regija ima još puno potencijala. U dodatnim sadržajima koje nudimo gostima slična je situacija. U Istri smo na samoj destinaciji zahvatili 30% više gostiju koji su birali našu izletničku ponudu. Svakako treba čestitati javnom sektoru na izgradnji imidža destinacija, što i samostalno potičemo ulaganjem u brodove, dodatne sadržaje, evente, marketing…

Posljednjih tjedana u turizmu se govori samo o dizanju PDV-a ugostiteljima, a agencije na svaku zarađenu kunu još od ulaska u EU, kroz posebni postupak oporezivanja, plaćaju 25 posto. Zašto to prolazi u tišini?

Od same odluke o dizanju PDV-a ugostiteljima spornija je brzina primjene – trenutak kada su cijene za iduću sezonu već utvrđene i objavljene. Nastala razlika ne može se prebaciti na krajnjeg kupca. Na temu posebnog postupka oporezivanja pristupili smo javnom sektoru s konkretnom dokumentacijom. Sam zakon u skladu je s europskim normativima, no primjena je i dalje sporna. Generalno gledano, ove teme imaju utjecaja na cijeli sektor i o njima se dosta govori. Sve skupa utječe na našu konkurentnost, čega su zasigurno svjesna i odgovorna tijela.

Atlas je od 2010. promijenio šest predsjednika uprave. Je li poslovanje napokon stabilizirano i kako ćete riješiti nekoliko stotina milijuna duga koji ste naslijedili?

Poslovanje Atlasa se stabilizirao, što se reflektira i kroz podršku inozemnih partnera koji su nas prepoznali kao agenciju koja nudi vrhunsku uslugu. Danas uredno podmirujemo sve svoje obveze, upravo prolazi proces dokapitalizacije koji će dodatno osnažiti društvo i na kapitalnoj osnovi i u daljnjem tržišnom natjecanju.

Pulski Uniline 2016. prihodima je istisnuo Atlas s prvog mjesta. Mirite li se s time?

Ako sagledamo operacije na domaćem tržištu i sveukupno poslovanje operativnih kompanija Atlas Grupe, u kojoj je i porečki Kompas, i dalje smo neusporedivo najveći, s time da sav naš prihod proizlazi iz čiste turističke djelatnosti.

Koliko Hrvati, a koliko stranci danas koriste agencijske usluge i kako se na posao odrazila činjenica da su na naše tržište ušli i veliki, globalni portali za rezervaciju smještaja?

Globalni online neupitno je utjecao na kretanja i distribuciju u turizmu, no to utječe samo na jednostavne proizvode kao što je rezervacija smještaja i aviokarata. Turizam je bio i ostao uslužna industrija. Agencijsko poslovanje putniku nudi određenu sigurnost, daje veću vrijednost za novac i jamči kvalitetu. Nadalje, ugovori s agencijama u većoj mjeri štite interese partnera u nabavi. U susjednim državama kontrolira se udio kapaciteta u onlineu i preferiraju se alotmanski i fiksni ugovori. Zanimljivo je kako se i na američkom tržištu, usprkos online ekspanziji, i dalje rapidno otvaraju klasične agencije. Poslovanje nastavljamo razvijati u turoperatorskom i DMC smjeru, svakako prateći i online trendove.

Iduću turističku godinu Hrvatskoj bi mogli zakomplicirati konkurenti. Turska i Grčka snažno i agresivno nastupaju... Je li naš turizam spreman za takav scenarij?

Iz našeg aspekta, sezona 2017. vrlo je jasna i gotovo u cijelosti ugovorena, trendovi prodaje već su sada uvelike iznad sezone 2016. Specifična smo destinacija i ne do kraja komplementarna s konkurencijom – od broja smještajnih kapaciteta do razine cjelokupne ponude.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije