Iako su njezini dosadašnji radovi nagrađeni brojnim domaćim i
međunarodnim nagradama, dizajnerici i kreativnoj direktorici Digitela
Tonki Lujanac one ne znače previše. Svoje projekte radi u više medija,
od izrade plakata, omota CD-ova do snimanja spotova, a svaki novi
zadatak veliki joj je izazov.
– Nije teško mijenjati medije s kojima radim. Baš sam prije neki dan
razgovarala s bivšim profesorom s fakulteta koji se prebacio sa
slikanja akta na eksperimentalni film. Ako imaš ideju i ako razumiješ
medij, uopće se nije teško prebaciti. Bitna je želja i volja za radom,
a sve ostalo se da naučiti. Manji je problem medij s kojim radiš, veći
je problem ideja, komunikacija, imaš li što reći i kako to reći te komu
govoriš – tvrdi Tonka Lujanac. Nakon fakulteta dizajna radila je u dva
manja studija, nakon čega je, prije sadašnjeg Digitela, godine provela
u timu marketinške agencije Bruketa i Žinić.
– Tamo sam najviše naučila, bili smo pioniri u brand menadžmentu i to
su bili lijepi dani. Nismo toliko znali o marketingu koliko sada znamo,
no sve je skupa imalo neku svježinu i bilo je zabavno. Danas je sve to
malo drugačije, zahtjevi kako i što raditi sve su veći i sve ide puno
brže. Promijenila sam posao jer promjenom sredine opet dođe do
različitih potencijala, nove energije i novog okružja, a u takvim je
uvjetima mnogo lakše biti inovativniji – objašnjava Lujanac.
Danas kada smo okruženi svim vrstama reklama nije jednostavno biti
kreativan, pogotovo u vrijeme krize dok svakoga muči kako sačuvati
radno mjesto.
– Ovo nije posao koji radiš od 9 do 17 sati jer ideja ti može doći i u
pola noći. No, ideja ne dolazi sama, ona je energija i smatram da moraš
uložiti energiju da bi dobio energiju.
Zato se kreativcima često dogodi da ‘pregore’, jer se samo daju i nakon
nekog vremena se potroše. Treba živjeti život, uzeti stanku i odmoriti
se, jer na taj način crpiš i energiju potrebnu za bolje obavljanje
posla – nastavlja Lujanac. Znanje je ograničeno, mašta je neograničena.
Nije lako biti kreativan kada je sve izmišljeno, ističe, no upravo je
zato veći izazov biti maštovit. Razdoblja kada klijenti naručuju manje
projekata Tonka Lujanac koristi za vlastito nadograđivanje te prati
novosti u svoj struci i svijetu. U budućnosti bi se, kaže, voljela
baviti transformacijom energije.
– Oglašavanje je transformacija energije. Transformiraš potrebu u
informaciju u emociju, pa ideju transformiraš u TV spot i tako stvaraš
pozitivnu energiju, dobre stvari koje se vraćaju – zaključuje Lujanac.
Suradnja ‘oči u oči’ ne smije se zamijeniti dopisivanjem
Raditi s klijentima zna biti teško, a mislim da je tu glavni problem to što ljudi ne znaju razgovarati. Komunikacija se svela na kontakte mailovima, telefonom, sve manje sjedimo i istoj prostoriji i zajedno razgovaramo. Nemamo sve informacije i energiju potrebnu za uspješnu suradnju. Meni je žao da više s klijentima ne razgovaramo ‘oči u oči’, jer kada dobro razumiješ koji je tvoj zadatak i što se projektom želi postići, mnogo je lakše raditi. Svaki dobro obavljen zadatak nije rezultat rada samo agencije, već i klijenta, i za to je potrebna samo kvalitetna komunikacija.
Na koncu, ako je projekt toliko uspješan da za njega dobijem i nagradu, lijepo je znati kako drugi ocjenjuju tvoj rad, u smislu potvrde. Posao mora biti koristan, ali meni je najvažnije veselje samo radnog procesa.