Trgovina je prva u kontaktu s potrošačima te osjeti svaku promjenu u njihovim navikama i odmah reagira na njihova očekivanja. Stoga je optimizam potrošača nužno javno popularizirati, budući da je potrošnja važna spona u zatvaranju, ali i pokretanju novog gospodarskog ciklusa, kazala je Ljerka Puljić, predsjednica Udruženja trgovine HGK i starija izvršna potpredsjednica Agrokora, na predstavljanju istraživanja "Aktualna kretanja u trgovini: Očekivanja potrošača i poslovni optimizam".
Dr. sc. Ivan Damir Anić iz Ekonomskog instituta smatra da je u trgovini na malo u ovoj godini najlošije razdoblje prošlo. Očekuju se pozitivni trendovi koji će se osjetiti u prometu u trgovini na malo već u studenom te nastaviti u prosincu zbog tradicionalne prosinačke kupovine.
Pozitivni vjetrovi sa zapada koji pokazuju rast prometa u trgovini na malo u posljednja tri mjeseca prema najavama osjetit će i trgovci na domaćem tržištu. Uvažavajući aktualnu gospodarsku situaciju u trgovini na malo, prema indeksima prometa po trgovačkim strukama uočeno je da su različito pogođene pojedine trgovačke struke te da nisu svi jednako pogođeni krizom, kaže Anić. Dosadašnji podaci pokazuju da trgovci mješovitom robom posljednjih mjeseci bilježe blag rast u prometu.
Podaci Državnog zavoda za statistiku pokazuju da djelatnost trgovine na malo (G 47) pokazuje i rast zaposlenosti te rast broja prodavaonica, odnosno da se veliki trgovački lanci i dalje razvijaju te otvaraju nova prodajna mjesta i zapošljavaju novu radnu snagu.
- Nedvojbeno je kako je aktualna gospodarska situacija na tržištu dovela do određenih promjena u navikama potrošača te da se kupci ponašaju racionalnije, ali je poželjno pozitivnijim javnim komuniciranjem potaći njihov optimizam. Promotivne aktivnosti jedan su od važnih alata za pozitivno poslovanje u vrijeme recesije - istaknuo je Anić.
OK, ali kak bu u sijecnju kad ta cijela bozicno-novogodisnja euforija-histerija prodje i dodje trijeznjenje?! Pitam se pitam...