Tržište automobila

Trumpove carine unijele kaos u Kini

Donald Trump
Foto: Reuters/PIXSELL
07.08.2018.
u 08:12

Kinezi smanjili carine na automobile, ali su na 40% povećali tarife na automobile proizvedene u SAD-u, kao odmazdu na američke mjere

Trgovinski rat carinama koji je pokrenuo američki predsjednik Donald Trump značajno je zahvatio autoindustriju

SAD je početkom lipnja uvela carine od 25 posto na uvoz čelika i aluminija iz EU, Kanade i Meksika, a Trump je zaprijetio da će uvesti carine na europske aute od 20 ili čak 25 posto, ako EU ne smanji carine na automobile iz SAD-a koje su trenutno 10%, dok SAD naplaćuje carine od 2,5% na automobile proizvedene u Europi. 

Načelno je njemačka kancelarka Angela Merkel rekla da je Njemačka spremna podržati sniženje carina EU na uvoz američkih automobila. Epilog tog trgovinskog dvoboja između EU i SAD-a još iščekujemo, ali izgleda da su pregovori sve bliži i da će se političari dogovoriti kako autoindustrija ne bi bila na gubitku. Ali, na gubitku je autoindustrija zbog kinesko-američkog trgovinskog sukoba.

Za veliki broj proizvođača već godinama najvažnije tržište jest Kina, koja je posljednje desetljeće najbrže rastuće tržište automobila u svijetu. SAD je uveo nove veće carinske tarife na kinesku robu u vrijednosti 34 milijardi dolara, a nedavno je Trumpova administracija na javila da će od rujna uvesti 25% carine na još robe proizvedene u Kini i to u vrijednosti od 200 milijardi dolara.

Dakako, odgovor Kineza se nije morao dugo čeka ti. Kina je kao protumjeru od 1. srpnja uvela carine od čak 40% na američke aute, a u isto vrijeme smanjila carine na uvoz automo bila iz ostalih država na 15% carine. Dakle, proizvođači iz SAD-a sada imaju 25% više carine nego ostali.

Zbog te svibanjske najave da će uskoro bitno sniziti carine na automobile iz Europe, mnogi su trgovci autima pomaknuli uvozne narudžbe do 1. srpnja. Stoga je u srpnju u Kinu uvezeno samo 15 tisuća auta, što je 87,1 po- sto manje nego u istom mjesecu prošle godine. Kina je prošle godine uvezla ukupno 1,25 milijuna auta (ukupno prodano lani 24 milijuna a većina velikih proizvođača u Kini ima tvornice ili joint venture aranžmane s kineskim proizvođačima), dok je u prvoj polovini godine ukupna je prodaja uvezenih automobila pala 22,1 posto na godišnjoj razini, na 451.971 vozilo.

Najave povećanja odnosno smanjenja carina su drugačije, razumije se, pogodile proizvođače automobila. Japanska Toyota je najavila da će zbog manjih carina prilagoditi maloprodajne cijene u Kini. Američki proizvođači kritiziraju i smanjuju planove prodaje u Kini, a unatoč većim carinama američki Ford i BMW za modele koje proizvodi u SAD-u, najavili su da neće povećavati cijene uvoznih auta u Kini, iako su svjesni da će to negativno utjecati na poslovne rezultate.

Ovo su groblja dizelaša, 300.000 čeka svoju sudbinu

Donald Trump
1/32
Ključne riječi

Komentara 1

EM
emanrov
10:55 07.08.2018.

pismenost prije svega

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije